TDC och Vodafone ingår nordiskt avtal

Pressmeddelande  •  2010-03-29 13:29 CEST

TDC och Vodafone har ingått ett stort nordiskt avtal. Detta strategiska samarbete kommer att skapa en samlad global plattform för TDCs och Vodafones kunder.

– Vårt samarbete med Vodafone kommer att göra livet enklare för våra globalt orienterade kunder i Norden. Våra lösningar kan nu tas med till andra världsdelar, i full utsträckning och med alla funktioner intakta. Även vad gäller till roaming kommer det att finnas fördelar att hämta, säger Erik Heilborn, VD för TDC Sverige, som även på längre sikt förväntar sig goda resultat av ett tätt samarbete om produktutveckling mellan TDC och Vodafone.

Nordisk strategi ger partnerskap
Vodafone och TDC har på den danska marknaden haft ett avtal sedan 2001. Detta avtal utökas nu till att gälla även i Sverige och Norge. Avtalet träder i kraft den 1:a april 2010.

– Vodafone kan som världens största privatägda mobilföretag välja fritt vid val av samarbetspartner. Därför gläder det mig mycket att man nu väljer TDC som medspelare i Norden. Det bekräftar för mig, att TDCs strategi med enhetliga nordiska tjänsteplattformar är rätt, säger Heilborn.

Hos Vodafone är man också nöjd med avtalet. Richard Daly, VD på Vodafone:

– Vi har bedömt att TDC har bäst infrastruktur och bäst produkter till företagskunder i Norden. Vi förväntar oss mycket av den synergi som kommer att uppstå mellan TDCs djupa kunskap och våra globala resurser. Det kommer att ge konkreta fördelar till våra kunder.

Presskontakt TDC
Catharina Hedborg
Produkt- och marknadsdirektör
catharina.hedborg@tdc.se
Tel: +46 8 519 810 19, Mobil: +46 767 21 69 50

TDC är både en operatör och en systemintegratör. Vi erbjuder helhetslösningar inom tal, data och video till företag och organisationer där lösningarna ska bidra till tydlig affärsnytta. TDC är en nordisk leverantör med eget nordiskt nät, men samtidigt med lokal närvaro. I Sverige är vi representerade över hela landet med cirka 750 medarbetare. TDC Sverige AB är ett helägt dotterbolag till TDC A/S – Nordens tredje största telekomföretag med en årlig intäkt om 26,2 miljarder DKK (2010) och runt 11 000 medarbetare. TDC grundades i Danmark 1882.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom