TDC Song och TDC Dotcom flyttar till gemensamt huvudkontor i Häggvik

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2005 09:23 CEST

TDC Song och TDC Dotcom etablerar gemensam arbetsplats i Häggvik, i Sollentuna kommun, för sina medarbetare i Stockholm. Det nya kontoret kommer att underlätta samarbetet mellan de båda bolagen och sänka hyreskostnaderna.

I december 2005 påbörjar TDC Song och TDC Dotcom flytten till Häggvik Business Center på Norra Malmvägen 143 i Häggvik. Inflyttningen kommer att pågå successivt och samtliga medarbetare beräknas vara på plats på det nya kontoret i april 2006.

TDC Song och TDC Dotcom levererar affärskritiska kommunikationslösningar till företagsmarknaden och flytten till nya lokaler är en del i processen för att ytterligare stärka samarbetet mellan företagen.

- Vårt nya gemensamma kontor underlättar för nya arbetsformer och ger bättre förutsättningar för samarbete mellan olika avdelningar, säger Mats Lundquist, VD på TDC Song. Vi ser tydligt konvergensen mellan data och tele och vill leda utvecklingen med målet att bli den bästa nordiska leverantören av IP-baserade kommunikationslösningar.

- IP-telefoni kräver stor teknisk kompetens tillsammans med ett modernt nätverk, säger Lars Glarborg, VD på TDC Dotcom. Vår spetskompetens inom IP-telefoni, data och tele på LAN-nivå tillsammans med TDC Songs nordiska IP-nät gör oss till en mycket stark kommunikationspartner.

Häggvik Business Center förbereds för omkring 650 arbetsplatser och är strategiskt placerat med bara 20 km till Arlanda flygplats och 15 km till Stockholm City.

Häggvik Business Center har ritats av den svenska arkitektfirman BSK Arkitekter AB efter en ursprunglig idé från Archus-Arosia Arkitekter, Johnnie Pettersson.

Utöver arbetet med Häggvik Business Center har BSK Arkitekter gjort sig kända för bl.a. de svenska ambassaderna i Tokyo, Lusaka och Lagos, Regeringskansliet i kv Brunkhalsen, Daily News Café i Sverigehuset och Tomteboda Postterminal.

För information, kontakta:

TDC Song AB
Tobias Gyhlenius, presstjänst
Telefon: +46 (0)8 5631 05 27
Mobil: +46 (0)701 81 05 27
E- post: tobias.gyhlenius@tdcsong.se

TDC Dotcom AB
Lars Glarborg, VD
Telefon: +46 (0)8 5877 80 00
E-post: lars.glarborg@tdcdotcom.se

Om TDC Song
TDC Song, tidigare Song Networks, är ett dotterbolag till TDC som är Danmarks ledande telekommunikationsföretag med en årlig intäkt om cirka 44 miljarder DKK (2004). TDC Song är en nordisk data- och teleoperatör och levererar affärskritiska kommunikationslösningar till företag över egen infrastruktur i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Spetskompetensen finns inom huvudtjänsterna IP VPN och Internet Access. Till konkurrenskraftiga priser och hög kapacitet ansluts kunderna till TDC Songs DSL- och fibernät med Nordens bästa täckning. www.tdcsong.se