Team Tre Berg - PostNord cyklar i kampen mot prostatacancer

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2017 10:33 CET

Jönköping 20170210

Team Mustasch cyklar i kampen mot prostatacancer – igen.

- Fredag den 17:e februari öppnar ansökan.

Lördag den 17 juni kl 12.00, som första subgrupp på Vätternrundan rullar 30 cyklister ut från Motala med ett gemensamt mål. Att uppmärksamma kampen mot prostatacancer och såklart samla in pengar till fortsatt forskning mot just prostatacancer. Lägg därtill att gruppen cyklar snabbt och är snygga i en unik kollektion enbart framtagen för laget och Mustaschkampen.

Av totalt 30 platser finns chansen att ansöka om en av 15 platser som ställs ut. Kravet är enkelt, du ska vara villig att skänka en ordentlig slant till insamlingen samt att du ska anse dig kunna cykla runt Vättern på 7 timmar och 15 minuter. Resterande 15 platser är tilldelade proffs- och elitcyklister varav majoriteten utgörs av Sveriges bästa cykellag – Team Tre Berg-PostNord. Just Team Tre Berg-PostNord utgör grunden till klungan som har i uppdrag att få in så många cyklister som möjligt på utsatt tid.

Ansökan öppnar 17 februari kl 12.00, den stänger 14 mars och den 7:e April offentliggörs alla åkare som tilldelats en av de 15 platserna. Ansökan görs på teammustasch.se .

Initiativet görs för andra gången och förra året cyklade teamet in drygt 80.000 kr, självklart är målet att slå det. Insamlingen finns på: https://se.betternow.org/fundraisers/abloc-mustasch-challenge-2017

I år utökas initiativet och görs tillsammans av parterna Bianchi, Craft,, Thule, Team Tre Berg-PostNord och Abloc. En grupp som verkligen menar allvar med detta initiativ och som går samman för att även inspirera andra företag att bidra.

Jessika Borgs Nordin, Bianchi Sverige.

- För oss är det enkelt och solklart att vara med - cancer är en orättvis sjukdom som tar bort många människor i förtid. Vi fortsätter absolut vårt engagemang med Prostatacancerförbundet och Team Mustasch.

Sandra Carlander, Craft Sverige.

- Vi på Craft ser det som ett naturligt sätt att göra skillnad för den goda sakens skull, och samtidigt möta våra partners i Team Mustasch. Ska bli fantastiskt att se vårt lag Team Tre Berg-Postnord byta kostym för en dag, verkligen ett statement av samtliga åkare”.

Thomas Löfquist, Teamchef Team Tre Berg-PostNord.

- Vi har cyklat snabbast genom tiderna runt Vättern, vi behöver inte göra det igen. Att som ledande svenskt cykellag ser vi det som självklart att vara med och bidra till att uppmärksamma kampen mot prostatacancer. Ofta är det svårt att avsätta kraft och tid under en tävlingssäsong men här kan vi både cykla och bidra på samma gång. Vi är stolta att få ta vind med mustascher.”

Mattias Svernedahl, Thule Sverige.

- Valet att stötta Team Mustasch är enkelt för oss. Kampen mot prostatacancer är angelägen, och att kunna bidra tillsammans med övriga partners under Vätternrundan känns helt rätt. Nu siktar vi mot att överträffa förra årets resultat och att inspirera andra att engagera sig.

Erik Abrahamsson, Abloc.

- Att fortsätta med Team Mustasch känns rätt i hjärtat. Vi har kul och vi gör något gott, det bästa av två världar. Det krävs inte mycket för att göra en liten skillnad, vi försöker och hoppas även inspirera andra i detta.

Team Mustasch är ett initiativ av Abloc som en del av deras challenges kopplat till cykel. Partners till detta initiativ är Bianchi, Craft och Thule samt Team Tre Berg-PostNord. Även Vätternrundan uppmuntrar initiativet och kommer på ett eller annat sätt att finnas med i insamlingen.

För vidare information kontakta någon av nedan personer:

Kontaktpersoner:

Abloc, Erik Abrahamsson, tele:0707-555412

Bianchi, Jessika Borgs Nordin, tele:0703-667510

Craft, Sandra Carlander, tele: 0701-673383

Team Tre Berg, Thomas Löfkvist, tele:0736-131438

Thule, Mattias Svernedahl, tele:0704-179059

teammustasch.se

Team Tre Berg-PostNord är ett proffesionellt svenskt cykellag med säte i Skara. Tillsammans med General Manager Thomas Löfkvist och teamets 9 cyklister är målet att bli ett av Europas absolut bästa continentallag samt att skapa en ny plattform för svensk cykelsport.

Team Tre Berg-PostNord is a professional Swedish cycling team based in Skara, Sweden. Together with the Team Manager Thomas Löfkvist the goal is to become one of the best continental cycling teams in Europe and to crate a new platform for Swedish cycling.

Kommentarer (0)