Fyra nya talare till TEDxYouth@Göteborg den 20 november.

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2010 12:15 CET

På bilden ovan Gustaf Josefsson, bland annat styrelseordförande i Young Entrepreneurs of Sweden.

Shahin Zarrabi, 19 år
Startade bloggen 100dygn.se i kursen Projektarbete i gymnasiet, för att hjälpa miljön men också hjälpa folk att förstå miljön. Tog studenten i år och är just nu egenföretagare i webbutvecklingsbranschen men planerar plugga ekonomi och civilingenjör till våren och hösten.“Innovera nya gröna beteenden, oavsett om det är 2010 eller 2100”.

The Naima Train
En artist, som framför musik genom att liveloopa elgitarr, röst och kroppsrytmer. Har bland annat vunnit musiktävlingen Musik Direkt.“Det finns bara förstaklassbiljetter till denna musikaliska resa, en resa som vi gärna tar igen, och igen, och igen”.

Johanna Lingaas Türk, 17 år
Student på Sigrid Rudebecks gymnasium i Göteborg. Jobbat som reporter på GP:s Graffiti."Att vara ledare handlar inte om att alltid veta bäst, utan om att våga ta ansvar trots att man inte har alla svaren"

Gustaf Josefsson, 27 år
Grundare av Entreprenörsjakten och styrelseordförande i Young Entrepreneurs of Sweden.“Socialt entreprenörskap, entreprenörskap i skolan, tillväxtskapande entreprenör- skap. Vad betyder allt? ”

Är ni intresserade av att träffa några av våra deltagare? Onsdagen den 10 november mellan kl 18-19 kommer vi hålla repetitioner på Världskulturmuseet med några av våra yngsta deltagare. Vi bakom TEDxGöteborg kommer finnas på plats för att besvara frågor.

Det finns fortfarande platser kvar till TEDxYouth@Göteborg, för anmälan titta in på hemsidan.

Datum: Lördag 20/11, 2010.
Arena: Världskulturmuseet i Göteborg.
Tid: 12:00 - 17:00.

www.tedxgoteborg.com

In the spirit of ideas worth spreading, TEDx is a program of local, self-organized events that bring people together to share a TED-like experience. At a TEDx event, TEDTalks video and live speakers combine to spark deep discussion and connection in a small group. These local, self-organized events are branded TEDx, where x = independently organized TED event. The TED Conference provides general guidance for the TEDx program, but individual TEDx events are self-organized. (Subject to certain rules and regulations.) The TED Conference provides general guidance for the TEDx program, but individual TEDx events are self-organized.* (*Subject to certain rules and regulations).

Kommentarer (0)