​Black Friday sätter nya rekord för Teknikdelar i Norge

​Black Friday sätter nya rekord för Teknikdelar i Norge

Överlag har pandemin haft positiva effekter för Teknikdelar.se och Teknikkdeler.no. Försäljningen har ökat kraftigt i båda marknader, särskilt i Norge. Hittills är årets totala ökning 200 % på den norska marknaden, och bara under Black Week är ökningen 385 % jämfört med föregående år.

– Försäljningen är extrem i Norge just nu. Vi märker ett uppsving här under Q4 som vi inte har sett tidigare. Peaken har kommit nu under Black Week där ökningen är 385 % jämfört med föregående års Black Week. Redan under fredagseftermiddagen var fjolårets Black Week-försäljning slaget, säger Jakob Landin, CMO på Teknikdelar.

Uppsvinget började redan i oktober för Teknikdelar på den norska marknaden. Sedan har det bara fortsatt i takt med att företaget har gjort rätt inköp och investerat i marknadsföring, något de nu har fått en enorm avkastning på.

– Vi upplever inte att taket är nått, tvärtom. Det beror dels på att vi jobbat oss fram till en bättre marknadsposition och konkurrensfördel i Norge jämfört med Sverige. Det beror också på att Norge har haft större restriktioner och det har gynnat vår försäljning mer än vad det har gjort i Sverige. Dessutom erbjuder vi hemleverans, vilket är ett populärt alternativ för norrmän i dessa tider, fortsätter Jakob Landin.

– Fler norrmän har insett nyttan i att kunna reparera sin mobiltelefon och köpa andra produkter som resulterar i möjligheten att behålla sin mobil längre. Detta visar att vårt viktiga miljöarbete lönar sig. Detta då varje mobil som lagas, i stället för att kunden köper ny mobil, innebär en miljöbesparing av koldioxidutsläpp som motsvarar en bilresa från Oslo till Malmö, säger Michel Alshammari, COO på Teknikdelar.

Kategorier

Teknikdelar grundades 2012 och är i dag registrerat under Spares Nordic AB. Verksamheten bedriver e-handel inom försäljning av mobilreservdelar och mobiltillbehör. Hos Teknikdelar handlar den som vill hitta de senaste mobiltillbehören och på ett miljövänligt och billigt sätt reparera sin trasiga mobiltelefon på egen hand. Spares Nordic AB omsätter cirka 592 miljoner kr (2019). Besök Teknikdelar på www.teknikdelar.se.

Tove Lundgren

Presskontakt Content & SEO Manager 0793-326755

Vi tror att med rätt förberedelse och underhåll kan varje mobil få längre livstid, därmed minska den negativa påverkan på miljön. Följ med på vår resa för en grönare värld!

Teknikdelar
Lärkträdsgatan 2