Framgångsrik start på svenskt-finskt samarbete!

Teknikhuset är sedan 2018 partner med det finska bolaget Blue Meteorite och kan därmed leverera den flerfaldigt prisbelönta intranäts- och samarbetsplattformen Valo Intranet. Samarbetet har fått en närmast succéartad start där Teknikhuset på kort tid redan tecknat avtal med två nya kunder, det ena bolaget verksamt inom skogsnäringen och det andra arbetar med tekniska konsulttjänster. Båda bolagen har närmare 1000 anställda vardera.

Valo Intranät är en modern och intelligent intranätslösning som bygger helt på Office 365 och SharePoint Modern som för samman alla funktioner såsom säkerhet, indexering och den kraftfulla sökfunktionen i SharePoint till en användarcentrerad lösning som kan driftsättas på veckor, inte månader. -Det som tilltalar kunderna med plattformen är just är att komma igång snabbt med sitt intranät, samt det enkla gränssnittet för användare, redaktörer och administratörer, säger Andreas Lindahl, Teknisk chef på Teknikhuset. Förutom själva intranätsdelen finns även Valo Teamwork som på ett smidigt sätt knyter samman alla de samarbetsytor och verktyg som användaren har tillgång till i Office 365 vilket leder till en förbättrad och förenklad användarupplevelse.

Tommy Eriksson, Affärsutvecklare på Teknikhuset tillägger: Vi förstod tidigt att Valo skulle vara ett intressant val för många organisationer som redan använder Office 365 men att intresset skulle vara så här stort vågade vi inte hoppas på!

För ett par veckor sedan deltog Teknikhuset på konferensen ”Smarta Intranät” i Stockholm och knöt där flera värdefulla affärskontakter. -För tillfället har vi ett tiotal kunder som vi för en dialog med om ett införande av Valo Intranet och Valo Teamwork, fortsätter Tommy.