Nya Teknikmagasinet-katalogen utsedd till världens bästa

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 09:00 CEST

Den 14 juni släpper Teknikmagasinet sin nya katalog för sommar och höst 2013. Med ytterligare 16 sidor ligger katalogen nu på 388 sidor och innehåller över 4200 prylar, varav ca 1100 är nyheter. Katalogen kan hämtas i någon av Teknikmagasinets butiker runt om i landet eller läsas digitalt på företagets hemsida.

– En av de bästa sakerna med sommaren är att man äntligen kan plocka fram bilen igen och sladda runt kvarteret! Därför har vi stökat om ordentligt i vårt radiostyrda sortiment och bland annat tagit in en helt ny serie bilar från Nanda. Vi tar även in Silverlit Mini Heli som utsetts till världens minsta serieproducerade RC-helikopter av Guinness, berättar Jannis Östlund, vd på Teknikmagasinet

Katalogen trycks årligen i över 2 miljoner exemplar och är Sveriges mest lästa prylkatalog. Årligen utses den ödmjukt av Teknikmagasinet själva till världens bästa produktkatalog alla kategorier.

Katalogen innehåller även den berömda blufftävlingen – som går ut på att hitta en produkt som finns i katalogen men som inte existerar i verkligheten. Den som hittar bluffen och kommer med det bästa förslaget på en ny bluffprodukt vinner ett presentkort på 25 000 kr.

Förra katalogens bluffprodukt var Meatball Master 9001 – en köttbullemaskin för hemmabruk som skötte hela processen från smet till färdigstekt köttbulle – och kunde hittas på sidan 235. Terje Hellron från Norrköping lyckades lista ut detta och står då även bakom årets bluffprodukt som gömmer sig någonstans i den nya katalogen.

Teknikmagasinet är en återförsäljarkedja med ett brett sortiment inom bl.a. hemelektronik, gadgets, hushåll och personvård. 2011 omsatte Teknikmagasinet ca 900 mkr brutto. Två gånger om året ger Teknikmagasinet ut en 388-sidig produktkatalog som trycks i över 2 miljoner ex.