Nu söker vi en Teknisk Säljare till vår nyförvärvade verksamhet - Rönnes i Sundsvall

N.O. Rönnes är ett av Sundsvalls äldsta och mest anrika företag. Rönnes grundades redan 1916 och blev ett Aktiebolag 1930. Sedan dess har Rönnes drivits av familjen Lundin med rötter i Sundsvall sedan lång tid tillbaka. Nu är det dags att skriva ett nytt kapitel i Rönnes historia. Sedan den 1 april 2019 ingår Rönnes i Teknikprodukter Nordic AB. Teknikprodukter är en av Sveriges ledande leverantörer av Tätningar, Friktionsmaterial och Transmissionsprodukter till svensk tillverkningsindustri.

För ytterligare information:

Kontakta OPG.s Rekryteringsansvarige Jens Olsson 060-789 05 01.

Ansök senast 2019-09-22 på OnePartnerGroups hemsida. Urval sker löpande så ansök redan i dag!

Som Teknisk Säljare på Rönnes ansvarar du för att ständigt ta vara på möjligheter och utveckla våra affärer. Du arbetar med hela vårt sortiment och bearbetar både nya och befintliga kunder. Din bas kommer att vara hos Rönnes i Sundsvall. Du planerar själv ditt arbete och ditt resande och vi tror på frihet under ansvar. Ditt geografiska område är från Hudiksvall i söder till Luleå i norr och troligen kommer du att ha ca 80 övernattningar per år. Vi erbjuder ett spännande jobb i ett välskött företag med kunnig, erfaren och lojal personal.

Vi söker en säljare med tekniskt intresse och relevant erfarenhet. Du är intresserad av att hjälpa våra kunder att förstå det totala värdet av vårt erbjudande. Som person är du målinriktad, resultatdriven och engagerad.För att vara framgångsrik hos oss krävs att du är van vid att hålla ett högt tempo och drivs av att göra affärer. Du har förmåga att skapa affärsrelationer som bygger på förtroende och partnerskap.

Goda kunskaper i Office-paketet, svenska och engelska i tal och skrift samt B-körkort är ett krav.

Du erbjuds en viktig roll i ett svenskt, ekonomiskt stabilt bolag som ingår i en börsnoterad koncern. Du får marknadsmässig lön, förmånsbil och möjlighet till årsbonus. Rönnes och Teknikprodukter främjar en hälsosam och aktiv livsstil. Du får friskvårdbidrag på 3000 kr/år och företaget bekostar alla startavgifter till motionslopp du vill delta i t ex Vårruset, Stockholm Maraton, Vasaloppet etc.

Rönnes är en av Skandinaviens äldsta industrileverantörer - vi har levererat maskinkomponenter till svensk industri i över 100 år. Idag består den huvudsakliga verksamheten av tillverkning av specialpackningar till bland annat verkstads-, process- och massaindustrin. I sortimentet finns det även andra mekaniska komponenter som exempelvis tätningar, kullager och transmissionsprodukter. I Sundsbruk sker själva tillverkningen av packningar, där finns även kontor, varulager samt butiksförsäljning till lokala kunder.

www.ronnes.se