Teknikutbildarna anställer Fáten Nilsson, Affärsutveckling

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2020 08:00 CET

Fáten Nilsson (mitten) med med hennes nya kollegor på Teknikutbildarna tv. läraren Hans Engström och t.h läraren Lars-Göran Jonasson

Teknikutbildarna har tillsatt rollen som Affärsutvecklare för Elektrikerskolan. Fáten Nilsson kommer närmast från Länsstyrelsen som rådgivare inom entreprenörskap i projekt för integration och tillväxt. Fáten tillträder den nya tjänsten i januari 2020.

-Våra medarbetare är företagets viktigaste tillgång. Att höja vår kompetens och vårt kunderbjudande är något vi ständigt arbetar med. Teknikutbildarnas fortsatta tillväxt förutsätter att vi även framöver kan fortsätta att attrahera fler kunder, elever och arbeta för nya och utökade samarbeten. Vi är otroligt glada och stolta över att Fáten valt att börja hos oss. Fáten blir en viktig tillgång och kan bidra med sina erfarenheter av tillväxt- och integrationsfrågor, säger Lennart Bölin, VD Teknikutbildarna i Norden AB

Syftet med rekryteringen av Fáten Nilsson är att kunna säkerhetsställa en strategisk utveckling av Teknikutbildarnas Elektrikerskola. Det råder stor brist på yrkesverksamma inom elektrikeryrken i synnerhet vad det gäller Industri-, Installations- och Automationselektriker, därför ser vi att en förstärkning av vår Elektrikerskola är både viktig och betydelsefull. Med Fátens bakgrund och mångåriga erfarenhet även från utbildningssidan får vi stora möjligheter att både växa och stärka vår marknadsposition, säger Lennart Bölin.

-Jag är resultatfokuserad och brinner verkligen för utveckling.Med mina entreprenörsögon känner jag en stor entusiasm inför de möjligheter och utmaningar jag nu står inför och jag ser fram emot att lära känna Teknikutbildarna som företag men även alla medarbetare och kunder, säger Fáten.

Som ett av Sveriges ledande utbildningsföretag, erbjuder Teknikutbildarna ett brett utbud av kurser och utbildningar inom elsäkerhet, underhåll, produktion och arbetsmiljö. I kurskatalogen finns både lärarledda och webbaserade kurser, men även företagsanpassade lösningar. I företagets elektrikerskola, utbildas mer än 400 elever varje år utifrån ett teoretiskt och praktiskt upplägg.

Teknikutbildarna – på dina villkor.

Kommentarer (0)

Kommentera