Tekniska verkens kunder drabbade av stormen Helga

För närvarande är Tekniska verkens kunder utan ström i både Katrineholm och i Linköping på grund av stormen Helga. I Katrineholm rör det sig om ca 3600 kunder och i Linköping om ca 300 kunder, merparten i Skeda. Vi kan inte lämna några prognoser för när våra kunder kan få tillbaka strömmen. Det faktum att det svåra vädret består försvårar arbetet, men vi jiobbar med full bemanning och så snabbt vi bara kan.

Vi uppmanar alla att hålla stort avstånd från nedfallna ledningar då de kan innebära livsfara.

Aktuell driftstatus går att följa på vår webbsida www.tekniskaverken.se.

Vi på Tekniska verken är en del av ca 260 000 privat- och företagskunders vardag. Varje timma, dag och natt, året runt arbetar vi för att leverera produkter och tjänster som gör livet enklare. Vi levererar bland annat el, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas och effektiva energilösningar. Vår vision är att tillsammans med våra kunder bygga världens mest resurseffektiva region – och vi är på rätt väg. Läs gärna mer på tekniskaverken.se