FUTURA AQUA 40 Halvblank lackfärg

Vi är stolta och tycker att vi har Sveriges bästa vattenburen lackfärg. Den målas på samma sätt, får samma starka yta och hållbarhet som en gammeldags oljebaserad lackfärg.
Mycket enkel att måla, lägg inte på för mycket färg. 1 liter räcker till 8-10 m2, och du får en fantastisk finish.Dammtorr efter 1 timme, Genomtorr efter 2 - 3 dygn, Produkten uppnår sin slutliga hårdhet och tålighet efter ca 1 månad. Du får en slät, tålig och lättstädad yta.

Futura Lackfärg Aqua finns även i 20 halvmatt och 80 Blank. Använd Teknos Lackfärgspensel, framtagen och är speciellt lämplig för Futura Lackfärg Aqua.

Inomhus lämpar sig FUTURA AQUA 40 för grundmålade eller tidigare målade med alkydfärg på ytor av trä, metall, dörrar, fönsterbågar, skåpserier, lister, paneler, paneltak, ventilationskanaler, trappräcken, värmeelement och rörledningar.
Utomhus lämpar sig FUTURA AQUA 40 för grundmålade fönsterbågar, dörrar, trädgårdsmöbler m.m.
Nytt trä grundas med FUTURA AQUA 3 häftgrundfärg.

Teknos är idag en av Nordens största tillverkare av färg, Vi har mer än 100 års erfarenhet av färgtillverkning. Vår forskning och produktutveckling är intensivare än någonsin och resulterar i användarvänliga, miljöanpassade och hållbara produkter.Återförsäljare av Teknos produkter hittar du på www.teknos.se

• färg
  • färgprodukter
  • målarfärg
  • måleriprodukter
  • lackfärg
  • teknos

Teknos är en av Europas ledande leverantörer av industrifärger och har en stark position på marknaden för konsument- och yrkesmålerifärger. Teknos har produktion I sju länder: Finland, Sverige, Danmark, Tyskland, Polen, Ryssland och Kina. Teknos har egna försäljningsbolag i 16 länder och exporterar till ett tjugotal länder via ett väletablerat agentnätverk. Teknos har ca 1000 anställda, av vilka drygt 150 arbetar inom forskning och produktutveckling. Koncernens omsättning uppgår till 247 miljoner euro.
I år har Teknos tilldelats utmärkelsen Årets familjeföretag 2012. Priset är ett erkännande för långsiktiga satsningar inom forskning och utveckling.