Henrik Danielson, Headons ägare, uppskattar Telavox enkla administration och behöver en telefonileverantör som enkelt kan hantera många etablissemang.

Känd frisörkedja klippte till med Telavox

Från dykinstruktör till hårkreatör – Henrik Danielsson valde att följa sin mammas frisörspår och dök in stylistbranschen. Idag äger han den prisbelönta frisörkedjan Headon som nyligen vuxit till sex salonger. Telavox har funnits med på hela expansionsresan.

– Vi har haft Telavox nästan sen första stället öppnades. Molnväxeln är suverän när man driver sex salonger på olika platser, säger Henrik.

Han levde ett obekymrat liv som dykinstruktör på varmare breddgrader. Nu, 17 år senare, har han mer att tänka på som ägare av en frisörkedja med 40 anställda och sju egenföretagare som hyr stolar.

– Här är full rulle. Därför är det viktigt för mig med en telefonileverantör som har enkel administration och klarar att hantera flera salonger. Jag har många nya projekt och är beroende av en flexibel lösning där man kan sköta ändringar själv. Molnväxeln är suverän när man driver sex etablissemang, säger Henrik.

Trogna kunder till Telavox

Telavox har mött Headons växande behov i mer än tio år. Henrik minns att han fick tips av en vän som också är entreprenör och redan var kund hos Telavox.

– Vi har haft Telavox nästan sen första salongen öppnade. Vi var inte nöjda med vår föregående telefonileverantör. De erbjöd ingen molnväxel och kändes omoderna. Dessutom var de dyra. Telavox är prisvärt och jag sparar tid för jag kan se och ändra inställningar själv. Det är ett lätt system att jobba i och appen utvecklas ständigt, säger Henrik.

Den första av Headons sex salonger startades i Malmö i området Slottsstaden.

Johanna Bonow jobbar som koordinator på Headon sedan 2,.5 år tillbaka. Hon är imponerad av hur lättanvänd appen är.

– Vi är mycket nöjda. Jag kan enkelt öppna och stänga växeln och koppla samtal vidare. Och jag kan snabbt skapa tillfälliga svarsmeddelande till kunder som ringer om vi råkar ha utbildning eller inte är tillgängliga av någon annan anledning, säger Johanna.

Planera ett år framåt i appen

Som koordinator har Johanna mycket att hålla reda på –- det kan gälla allt från att ringa till rörmokaren akut till att sköta marknadsföringen.

– Jag har en spretig vardag, många oförutsägbara grejer händer på salongerna. Men det är en del av charmen med jobbet och jag uppskattar verkligen Telavox app där allt finns samlat för att kommunikationen ska funka. Jag kan jobba proaktivt och få undan saker snabbt genom att till exempel planlägga hela året i växeln gällande helgdagar och så vidare, säger Johanna.

Inga problem med mer surf

Henrik uppskattar Telavox service och har lärt känna sin personliga advisor väldigt väl genom åren.

– Samarbetet funkar riktigt smidigt. Jag ringer min advisor och så blir alla problem åtgärdade. En period reste jag mycket och fick ofta slut på surfen. Då hörde jag bara av mig och så fixade han det direkt, säger Henrik.

Nu har Headon en ny advisor, Kristina Zaric, som hjälpte frisörkedjan att komma igång med sin sjätte salong.

– Det blev faktiskt lite tekniska strul med den sista salongen, något vi inte drabbats av tidigare. Men Kristina fanns alltid till hands och löste vad som än dök upp. Nu rullar det på som vanligt, säger Henrik.

Vann två prestigefulla branschpriser

Inför branschtävlingen “Årets frisör” tidigare i år fick Headon flest nomineringar i Sverige och vann till slut två priser. Henrik funderar också på att starta ett franchisekoncept med nya delägare men där moderbolaget fortfarande äger och har inflytande över varumärket.

– Frisörbranschen är en av de mest konkurrensutsatta branscherna man kan verka i. Det gäller att tänka ut nya och smarta koncept för att lyckas. Därför är det kul att ha en telefonileverantör som resonerar och agerar likadant, säger Henrik.

Är du vilse i företagstelefonidjungeln? Kontakta oss på Telavox så hjälper vi dig med en skräddarsydd telefonilösning för din verksamhet!