Telenor framröstad till årets mobil- och företagsoperatör

För andra året i rad har Telenor vunnit Guldmobilen i kategorin ”Årets mobiloperatör: Läsarnas val”. I år vann Telenor även kategorin ”Årets företagsoperatör”.  Priset delades ut igår under Mobilgalan 2013, en årlig gala som arrangeras av tidningen Mobil.

Kategorin ”Årets mobiloperatör: Läsarnas val” röstas fram av tidningen Mobils egna läsare. Läsarna har fått nominera valfri operatör och sedan bedömt hur väl den operatören lever upp till deras krav och förväntningar. Telenor har vunnit läsarnas röster i år igen. Bland de nominerade fanns också Tele2/Comviq, Tre och Telia.

–  Att vinna just den här kategorin känns verkligen som högsta vinsten eftersom att det är läsarna själva som röstat. Vi jobbar kontinuerligt med att utveckla och förbättra våra tjänster för att kunna erbjuda den bästa användarupplevelsen för våra kunder. Att vinna läsarnas röster i år igen visar att det arbete vi gjort under året uppskattas av kunderna och det är vi väldigt stolta och glada över. Vi på Telenor vill verkligen tacka alla som har röstat på oss, säger Daniel Särefjord, Marknadschef Konsument, på Telenor Sverige.

I år vann Telenor även i kategorin ”Årets operatör företag”. Juryn har röstat fram den operatör som ”under året satsat på segmentet Företag med framgång, via kampanjer, riktade satsningar, paketerings- eller produktinnovation” och utsåg Telenor som vinnare genom sin växeltjänst Telenor One Flexibel. Bland de nominerade fanns Telia, Tele2, Tre och TDC.

-  Vi är oerhört glada och stolta över den här utmärkelsen. Vi har länge varit marknadsledande på molnbaserade växlar och senast i somras var vi först med att lansera en fullvärdig integration mellan företagskunders UC-plattformar och vår molnbaserade växel. Behovet av mobilitet fortsätter växa på företagsmarknaden och UC-tjänster som kopplar ihop mobilen med PC:n gör arbetsdagen både flexiblare och enklare genom bättre möjligheter till mobilt arbetssätt. Det känns verkligen jättekul att vår nya växellösning uppmärksammas med det här priset, säger Christian Strömlid, Marknadschef Storföretag, Telenor Sverige.

Mobilgalan äger rum årligen och delar ut priset Guldmobilen till årets främsta innovatörer och bästa mobilföretag. För att läsa mer om årets gala, klicka här.

• guldmobilen
  • årets operatör