Med anledning av katastrofen i Haiti

Pressmeddelande   •   Jan 15, 2010 12:15 CET

För att bidra till hjälparbetet efter jordbävningen i Haiti kommer Telenor Sverige inte ta ut några avgifter för SMS-gåvor som går till räddningsarbetet i samband katastrofen.

– Givet den extrema situationen i Haiti och det räddningsarbete som nu snabbt måste komma igång kommer vi inte ta ut den vanliga administrativa kostnaden i samband med SMS-gåvor, säger Annica Elmehagen, Informationsdirektör Telenor Sverige.

Beslutet gäller alla gåvor som skickats in sedan 13 januari i år och sker i form av att inkomna intäkter efterskänks till de hjälporganisationer som samlar in SMS-gåvor.

För mer information, kontakta: Presstjänsten, Telenor Sverige 08-41 00 75 55

Telenor Sverige är en ledande helhetsleverantör av moderna telekommunikationstjänster för privatpersoner och företag. Telenors nät för mobilkommunikation täcker 99 procent av befolkningen. I Telenor Sverige ingår även premiumleverantören Bredbandsbolaget och lågprisutmanaren Glocalnet.

Telenor är en av världens största mobiloperatör mätt i antal abonnenter med verksamhet i 14 länder i Europa och Asien. I Norden är Telenor marknadsledande inom telekommunikation, datatjänster och mediedistribution. År 2008 omsatte Telenor cirka 111 miljarder norska kronor. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL).