Telenor sänker mobilpriserna i Sverige

60 procent lägre samtalspriser dagtid än alla andra kontantkort. Totalt sett 30 procent billigare för personer med normala mobilvanor. Busenkel prisplan. Samma pris dygnet runt oavsett vilket operatör du ringer till och för samtal både till mobila och fasta nät Telenor Mobile Sverige lanserar idag djuices nya kontantkort. Samtalskostnaden är 1,75 kr i minuten dygnet runt för alla samtal inom Sverige. Kontantkortskunder hos Comviq, TeliaSonera och Vodafone betalar 5,50-6 kr i minuten på normaltid vardagar. Över 40 procent av mobilsamtalen sker dagtid vardagar. Att skicka ett SMS med djuices nya kontantkort kostar 1 krona mot 1,25-1,50 hos de tre stora operatörerna. - Kostnaderna för ett mobilsamtal i Sverige är höga. Operatörsjättarna är fokuserade på 3G och nya, avancerade tjänster. Men det folk verkligen vill ha är låga samtalspriser och enkla prislistor. djuices nya kontantkort är cirka 30 procent billigare för genomsnittskunden. Och enklare än samma pris för alla samtal dygnet runt kan det inte bli, säger Per Widerström, VD för Telenor Mobile Sverige. För en familj med två tonårsbarn och normalt mobilbeteende innebär djuices nya kontantkort en besparing på cirka 3 500 kr om året. Kunden skaffar djuices kontantkortet via www.djuice.se och kan välja att behålla sitt nuvarande nummer om han eller hon så önskar. Kontantkortet fylls sedan på per telefon, via internet eller genom autogiro. Telenor Mobile Sverige ägs av norska Telenor. Telenor är Nordens största mobilaktör och nummer tolv i världen. För ytterligare information: Per Widerström, VD Telenor Mobile Sverige, 073-33 99 999, per.widerstrom@telenor.se. En pressträff genomförs måndag 1 september kl 10 på Telenor Mobile Sverige, Norra Stationsgatan 69, Stockholm Se även www.telenormobile.se eller www.djuice.se. djuice är ett mobilvarumärke som erbjuder mobilabonnemang, kontantkort och mobila tjänster. Varumärket djuice ingår i Telenor Mobile Sverige som ägs av norska Telenor Mobile som globalt har cirka 27 miljoner mobilkunder. Telenor Mobile Sveriges huvudkontor ligger i Stockholm. VD är Per Widerström. Telenor Mobile Sverige är en MVNO-operatör på Tele2s nät. Telenor Mobile Sverige Norra Stationsgatan 69, fl 5 113 84 Stockholm Switchboard: +46 (0)8 587 927 00 Fax: +46 (0)8 587 927 99