Telenor tar bort alla avgifter för samtal och datatrafik inom Sverige

Telenor meddelade tidigare att vi tillsammans med de andra operatörerna, tar bort alla avgifter för samtal, SMS, MMS och datatrafik i Sverige med anledning av händelsen i Stockholm. Detta gäller Telenor och Vimlas kunder. Den fria trafiken gäller från och med den 7 april kl 14:45 och fram till den 8 april 14:45.

Telenor har tidigare rekommenderat andra kommunikationsvägar än samtal och sms, på grund av hög belastning i mobilnätet. Mobilnätet i Stockholm är nu åter i full drift.

Våra tankar går till alla drabbade av händelsen i Stockholm.

Journalister når Presstjänsten på 08-41 01 00 40 eller press@telenor.se

Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. Telenor Sverige har idag (Q4-2016) cirka 2,6 miljoner mobilabonnenter, cirka 650 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Telenor Sverige omsätter cirka 13 miljarder kronor (2016) och har cirka 1600 anställda. Läs mer på www.telenor.se

Telenorkoncernen är en internationell leverantör av kommunikationstjänster inom tele-, data- och media. Utöver mobilverksamhet på 13 marknader i Norden, Central- och Östeuropa samt Asien har koncernen 24 procents ägarandel i VimpelCom Ltd. (Veon) med verksamhet på 13 marknader. Telenorkoncernen är en av världens största mobiloperatörer med 214 miljoner mobilabonnemang i sina konsoliderade verksamheter (Q4-2016), en omsättning på 131 miljarder norska kronor (2016) och cirka 36 000 anställda. Telenor är noterat på Oslo Børs (TEL). Läs mer på www.telenor.com