Temaimport representerar Knox Anchors i Sverige

Professor John H. Knox är en välkänd ankartestare i Europa med ett flertal mycket vetenskapliga tester genom åren. Han har utvecklat instrument och metoder för att noggrant kunna mäta och återskapa tester.

All denna kunskap samlas nu i detta fantastiska ankare som slår konkurrenterna på fingrarna.

Lättare & Effektivare

Ett Knox Anchor är i Knox avancerade tester 60% effektivare än nya generationens ankare (NGA) såsom Rocna, Spade och Manson.

No-image

Den äldre generationens ankare är vanliga i Sverige. Ofta finns ett Bruceankare bak i båten. Har man rulle fram, troligen ett CQR eller Delta ankare. Testresultaten vid jämförelse med dessa ankare talar sitt eget språk.

Unik Design

Knox Anchors är ett resultat av professor John Knox 50 åriga strävan att hitta det perfekta ankaret. De är designade för att:

•      Gräva ner sig omedelbart
  •      Gå djupt ner i botten
  •      Ge exceptionellt kraftig hållkraft
  •      Ge fortsatt hög kraft vid vindvrid
  •      Att inte rulla ur sitt grepp och lossna vid för hög belastning

High Tech Konstruktion

Knox Anchors tillverkas i England utav höghållfast stål. En sträckgräns på upp till 900MPa gör stommen i Knox Anchors praktiskt taget oförstörbar och mycket kraftigare än konkurrenter i vanligt rostfritt stål.

Mer info på www.temaimport.se

• Vattensporter

• båt
  • motorbåt
  • ny teknik
  • ankare
  • bäst ankare
  • best i test ankare
  • spade
  • rocna
  • fortress
  • guardian
  • segelbåt
  • ankring
  • förtöjning
  • naturhamn
  • ligga på svaj

TemaImport.se drivs av Susanne och Viktor som har verkat i båtbranschen under flera år. Susanne är utbildad förpackningsdesigner med erfarenhet inom logistik och produktion. Viktor är Civilingenjör inom elektroteknik med delmängd i Naval Architecture. Båda aktiva i båtlivet med många timmar i motorbåt och ofta mer än tusen sjömil med segelbåt varje säsong.
Vi representerar och vårdar varumärken med kvalitetsprodukter. Gärna teknik i framkant som underlättar allas båtliv.
Våra kunder får tillgång till ett nyskapande produktsortiment och en säker leveranspartner med  kunnig support.