Floatel flyttar till Lilla Badhusgatan

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2015 08:00 CEST

Den 1 juni 2016 flyttar bostadsriggsföretaget Floatel International till Lilla Badhusgatan 2 i Göteborg, med Gamla Livförsäkrings AB SEB Trygg Liv som hyresvärd. Tenant & Partner har bistått Floatel International i omlokaliseringsprojektet.

Floatel International driver bostadsriggar – flytande bostads- och service­anläggningar – för offshore-industrin. Företaget grundades 2006 och äger fem bostadsriggar som är uthyrda till olika offshore-projekt runt om i världen.

Verksamheten har de senaste åren vuxit kraftig och de nuvarande lokalerna har blivit en begränsande faktor. Bolaget inledde därför ett omlokaliseringsprojekt och anlitade Tenant & Partner som stöd i processen.

Valet föll på Lilla Badhusgatan 2 i nära anslutning till Skeppsbron, den nya knutpunkten för Göteborgs kollektivtrafik. De nya lokalerna om 1 756 kvm är öppna och flexibla och rymmer cirka 100 arbetsplatser. Byggnaden kommer att genomgå en total ombyggnation innan bolaget tillträder.

Tenant & Partner bistår Floatel International genom hela processen.

Tenant & Partner är Sveriges ledande hyresgästkonsult. Vi hjälper dig till rätt lokal, rätt anpassad, till marknadens lägsta kostnad – var som helst i Sverige eller i världen. Vi arbetar med ekonomiska och juridiska frågor rörande fastigheter och kommersiella lokaler, och arbetar aldrig på uppdrag av fastighetsägare.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.