​Tenant & Partner hjälper Axalta till nya lokaler

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2016 09:59 CEST

Axalta Coating Systems Sweden AB flyttar i januari 2017 till nyrenoverade lokaler i Sisjön-området i södra Göteborg. Företaget har tecknat ett hyresavtal omfattande 1 850 kvm lokalyta på Södra Långebergsgatan 14.
Tenant & Partner har bistått Axalta i omlokaliseringsprocessen.

Axalta är en ledande global tillverkare av lackprodukter för fordon och industri. Den aktuella delen av företaget marknadsför lackprodukter för bilskadereparation, specialfordon och specialindustri i Norden.

Ledningen ville ge bolaget ett lyft genom att flytta till nya mer ändamålsenliga lokaler, anpassade efter medarbetares, kunders och andra samarbetspartners behov. Valet föll på en kombinationslokal i det expansiva Sisjön-området.

De nya lokalerna är indelade i en kontorsdel och en träningscenterdel där kunder utbildas i användning av produkterna. Lokalerna genomgår under hösten omfattande ombyggnationer för att möta verksamhetens specifika och i flera delar komplexa behov, bland annat installeras två toppmoderna lackboxar. Inflyttning och invigning är planerad att ske i samband med Automässan i Göteborg, 18–21 januari 2017.

Tenant & Partner har bistått Axalta i omlokaliseringsprocessen – från inledande kravspecifikation och lokalsökning till konceptimplementering och avtalsförhandling.

- Samarbetet har varit värdefullt genom hela kedjan, framförallt i lokalsök, övergripande planering och kontraktsprocess. Utan stöd från Tenant & Partner hade projektet varit mycket svårare, säger Michael Ebner, projektansvarig hos Axalta.

Tenant & Partner är Sveriges ledande hyresgästkonsult. Vi hjälper dig till rätt lokal, rätt anpassad, till marknadens lägsta kostnad – var som helst i Sverige eller i ­världen. Vi arbetar med ekonomiska och juridiska frågor rörande fastigheter och kommersiella lokaler, och arbetar aldrig på uppdrag av fastighetsägare.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.