Tenant & Partner vinnare av årets hederspris och 3:a på listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser

I går var det återigen dags för Great Place to Work att presentera listan över Sveriges Bästa Arbetsplatser där Tenant & Partner förutom en glädjande tredjeplats tilldelades årets hederspris: Sharing the Pride - Årets Stoltaste 2016.

Tenant & Partner medverkade första gången 2008 och placerade sig direkt i toppen av listan och har sedan dess fått genomgående höga placeringar. Årets tredjeplacering och framför allt vinsten av hederspriset är väldigt glädjande och ett kvitto på att ett strategiskt arbete med medarbetarfrågorna och företagskulturen i fokus lönar sig.

Sharing the Pride - Årets Stoltaste 2016 lyfter fram företag som under året på ett kreativt sätt skapat positiv uppmärksamhet kring sitt varumärke och dess plats på Great Place to Works lista över Sveriges Bästa Arbetsplatser.

– Vi jobbar hårt för att vara en attraktiv arbetsplats som utvecklar och lyfter såväl individen som gruppen. Vi tror att kompetenta och engagerade medarbetare i utveckling är en förutsättning för att kunna skapa värde för våra kunder. När vi skapar värde för våra kunder så får vi i sin tur fler intressanta uppdrag. Allt hänger ihop. Vi älskar utveckling i alla dess former och Great Place to Work är ett av våra verktyg som vi använder för att säkerställa att vi är på rätt väg vad gäller våra medarbetares upplevelse av vår arbetsplatskultur, säger Torbjörn Eriksson, vd, Tenant & Partner.

– Tenant & Partner har under många år fokuserat på att bygga en stark arbetsplatskultur och en känsla av samhörighet med hela bolaget, vilket skapar ett starkt engagemang bland medarbetarna. Hälsofrågor är viktiga och man värnar om både om medarbetarnas fysiska och psykiska hälsa och ser på så sett hela människan, säger Maria Grudén, vd, Great Place to Work Sverige.

Great Place to Work hjälper organisationer inom alla branscher och över hela världen att utvärdera och utveckla sin arbetsplatskultur. Med hjälp av årliga medarbetarundersökningar identifierar Great Place to Work de bästa arbetsplatserna och premierar dem med en kvalitetsutmärkelse.

• great place to work
  • hyresjuridik

Tenant & Partner är Sveriges ledande hyresgästkonsult.
Med utgångspunkt i framtida behov arbetar vi med lokaler, fastigheter och människor i syfte att bidra till våra kunders framgång.