Årets största nyhet - den svarta interdentalborsten

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2010 14:02 CET

TePe Munhygienprodukter utökar sitt sortiment av interdentalborstar med en ny storlek, anpassad till de största approximalrummen. Den nya, svarta borsten har en tråddiameter på hela 1,5 mm, vilket tveklöst gör den störst på marknaden.

TePes breda sortiment av färgkodade interdentalborstar omfattar nio olika storlekar för att passa såväl stora som små approximalrum. Den nya svarta borsten, som också är den största i serien, kan användas t.ex. av patienter med parodontit, implantat eller tandförlust.

Vid grav parodontit är approximalrummen ofta mycket vida och noggrann rengöring är helt avgörande för patientens fortsatta tandhälsa, säger leg. tandhygienist Lotta Settergren vid Implantatgruppen i Karlstad. En större interdentalborste kan vara till stor hjälp när den grå 1,3 mm-borsten inte räcker till. Den svarta borsten kan i vissa fall även användas vid glest placerade implantat och vid tandförlust, fortsätter Lotta Settergren.

TePes interdentalborstar är framtagna i samarbete med tandvårdsexpertis. Utvalda strån av högsta kvalitet ger effektiv rengöring och maximal hållbarhet. Det unika skaftet erbjuder ett stabilt och stadigt grepp som gör borsten lätt att använda. Alla storlekar har plastöverdragen metalltråd för skonsam och säker användning vid implantat.

Regina Adalberth, försäljningschef Norden
regina.adalberth@tepe.com

Du kan även läsa mer på www.tepe.com

TePe Munhygienprodukter AB är ett svenskt företag som grundades 1965. TePe utvecklar, tillverkar och säljer munhygienprodukter som tandborstar, interdentalborstar och tandstickor. Företaget har 150 anställda och omsätter 260 MSEK. Huvudkontor och all produktion finns i Malmö. TePe har dotterbolag i Tyskland, USA, Spanien och Holland och exporterar till ytterligare 50 länder. All produktutveckling sker i nära samarbete med tandvårdsexpertis och produkterna säljs via tandvårdskliniker och apotek.