De får TePes och Tandhygienistföreningens StuderandePris 2014

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2014 13:05 CEST

Varje år delar TePe och Tandhygienistföreningen ut stipendium till en student vid varje lärosäte där tandhygienistutbildningen finns. Syftet är att stimulera och uppmuntra studenter som utmärkt sig genom exempelvis ett seriöst och målmedvetet arbete, goda kliniska egenskaper, god redovisning av patientfall, bästa betyg eller bästa uppsats/examensarbete/projekt. I år delas priset ut för tredje gången.

Årets stipendiater är:
Sahlgrenska Akademin: Charlotta Streman
Karolinska Institutet: Gabrijel Demir
Hälsohögskolan Jönköping: Emelie Blom
Karlstads universitet: Hanna Palmér
Högskolan Kristianstad: Veronica Rantzow
Malmö Högskola: Fanny Fridman
Umeå universitet: Matilda Håkansson

Regina Adalberth
Försäljningschef Tandvård Norden
E-post: regina.adalberth@tepe.com Tel: 040-670 11 49

TePe Munhygienprodukter AB är ett svenskt företag som grundades 1965. TePe utvecklar, tillverkar och säljer munhygienprodukter som mellanrumsborstar, tandborstar och tandstickor. Företaget har 150 anställda och omsätter 300 mkr. Huvudkontor och all produktion finns i Malmö. TePe har dotterbolag i Italien, Nederländerna, Spanien, Tyskland och USA, och exporterar till ytterligare 50 länder. All produktutveckling sker i nära samarbete med tandvårdsexpertis och produkterna säljs via tandvårdskliniker och apotek.