Ny allt-i-ett-lösning för egenvård av dentala implantat

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2010 09:00 CET

Allt fler svenskar lever med implantat. Genom goda tandvårdsvanor kan implantatet hålla livet ut. TePe erbjuder en rad specialborstar som förenklar den dagliga rengöringen. Nu finns även ett kit med tre professionellt utvalda borstar för egenvård av implantat – TePe Implantat-kit.

– Noggrann munhygien är extra viktigt när man har implantat, men det kan vara svårt att veta hur man gör optimalt rent och vilka produkter som är lämpliga. För att underlätta för patienter med implantat har vi valt ut tre borstar som når alla svåråtkomliga ytor, säger Anna Nilvéus Olofsson, Chef Odontologi och vetenskap på TePe.

I kitet ingår TePe Implant Care™, som med sin vinklade hals kommer åt i mycket trånga implantatområden lingualt ochpalatinalt, samt TePe Implantatborste, som är utformad för rengöring från buccalsidan. Dessutom ingår ett prov på TePe Mellanrumsborste, som effektivt rengör implantatets sidoytor. TePes mellanrumsborstar finns i nio storlekar för att passa såväl små som stora mellanrum.

Praktiska råd till implantatpatienter samt TePes hela sortiment av implantatprodukter finns på den nya specialsajten www.tepe.com/implantcare.

Regina Adalberth
Försäljningschef Tandvård Norden
E-post: regina.adalberth@tepe.com

www.tepe.com

TePe Munhygienprodukter AB är ett svenskt företag som grundades 1965. TePe utvecklar, tillverkar och säljer munhygienprodukter som interdentalborstar, tandborstar och tandstickor. Företaget har 150 anställda och omsätter 260 MSEK. Huvudkontor och all produktion finns i Malmö. TePe har dotterbolag i Tyskland, USA, Spanien, Holland och Italien, och exporterar till ytterligare 50 länder. All produktutveckling sker i nära samarbete med tandvårdsexpertis och produkterna säljs via tandvårdskliniker och apotek.