TePe EasyPick™ belönas med det prestigefyllda Red Dot Award

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2016 09:18 CEST

Den innovativa tandstickan TePe EasyPick™ har belönats med det internationella designpriset Red Dot. TePe EasyPick™ har valts ut bland 5 214 bidrag från 57 länder. Red Dot-juryn, som består av 41 oberoende experter från hela världen, uppmärksammar endast produkter av enastående designkvalitet, utifrån kriterier som innovationsgrad, formell kvalitet, funktionalitet och miljöaspekter.

- Vi är mycket glada över att bli uppmärksammade för vår ambition att förena form och funktion i en vardagsprodukt som TePe EasyPick™. Eftersom vi beaktar expertis och erfarenhet från tandläkare och tandhygienister i vår produktutveckling, står god effektivitet och användbarhet alltid i fokus för vår design, säger Hanna Sjöström, Marketing Director, TePe.

Den moderna tandstickan TePe EasyPick™ är tillverkad i en unik kombination av plastmaterial som ger både flexibilitet och stabilitet, vilket ger de bästa förutsättningarna för effektiv rengöring mellan tänderna.

Prisutdelningen äger rum i Essen, Tyskland, 4 juli 2016. TePe EasyPick™ kommer även att presenteras på Red Dot Design Museum i Essen.

TePe Munhygienprodukter AB är ett privatägt företag som tillverkar munhygienprodukter sedan 1965. All design, utveckling och produktion bedrivs vid vår anläggning i Malmö.

Vår välkända mellanrumsborste, tillsammans med våra tandborstar, specialborstar och tandstickor, används dagligen av konsumenter och tandvårdsexpertis i 60 länder världen över. TePe har 270 anställda och en omsättning på 600 mkr. Idag har TePe dotterbolag i Benelux, Frankrike, Italien, Norden, Storbritannien och Tyskland.

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.