TePe finalist i Malmös Näringslivsgala

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2016 10:51 CET

TePe har nominerats till Malmö Stads Näringslivspris i kategorin life science.

TePe Munhygienprodukter AB har nominerats till Malmö Stads Näringslivspris inom life science.

Motiveringen lyder: "I fem decennier har TePe förbättrat munvården för människor över hela världen. I ett nära samarbete med akademin och genom en nyinrättad stiftelse ges generösa resurser till forskning och utveckling. Med en ständigt stark försäljningsutveckling och hög exportandel fortsätter TePe att sätta Malmö på den internationella kartan."

– Nomineringen i life science är glädjande för oss eftersom vi ständigt arbetar för ökad medvetenhet om munhälsans betydelse för allmänhälsan. Genom Eklund Foundation bidrar vi till den fortsatta kunskapsutvecklingen inom det odontologiska området, säger TePes vd Joel Eklund.

Vinnaren tillkännages vid Malmö Näringslivsgala den 13 februari.

TePe Munhygienprodukter AB är ett svenskt företag grundat 1965. Sortimentet av mellanrumsborstar, tandborstar och tandstickor är framtaget i samarbete med tandvårdsexpertis med syfte att främja en god munhälsa. All design, utveckling och produktion bedrivs vid huvudkontoret i Malmö. Dotterbolag i sex länder och distributörer i över 60 länder marknadsför produkterna, som huvudsakligen säljs via tandvård, apotek och dagligvaruhandel. TePe har 300 anställda och en omsättning på 600 mkr (2015).