TePe inleder samarbete med Malmöbyråer

Pressmeddelande   •   Feb 29, 2016 09:00 CET

TePe Munhygienprodukter AB knyter till sig två välkända Malmöbyråer, FEW och Ottoboni, inför sin utökade satsning på global marknadskommunikation.

-Vi tar nu nästa steg i vårt strategi- och varumärkesarbete, och samarbetena stärker våra möjligheter att framgångsrikt verka på en internationell arena, säger Hanna Sjöström, Marketing Director, TePe.

Tillväxtföretaget TePe skapade under 2015 ett 30-tal nya arbetstillfällen vid huvudkontoret i Malmö och utnämndes nyligen till Årets Jobbkomet av Malmö Näringsliv.

TePe Munhygienprodukter AB är ett privatägt företag som tillverkar munhygienprodukter sedan 1965. All design, utveckling och produktion bedrivs vid vår anläggning i Malmö.

Vår välkända mellanrumsborste, tillsammans med våra tandborstar, specialborstar och tandstickor, används dagligen av konsumenter och tandvårdsexpertis i 60 länder världen över. TePe har 270 anställda och en omsättning på 600 mkr. Idag har TePe dotterbolag i Benelux, Frankrike, Italien, Norden, Storbritannien och Tyskland.