TePe nominerad till Årets jobbkomet i Malmö

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2015 09:50 CET

TePe Munhygienprodukter AB är finalist till priset som Årets jobbkomet på Malmö näringslivsgala den 15:e februari 2016.

- TePe växer kraftigt och har bara under 2015 utökat med ett 30-tal nya jobb här i Malmö där vi har vårt huvudkontor och all produktion. Bland nyanställningarna finns till exempel maskinoperatörer, mekaniker, automationsingenjörer, produktutvecklare, projektledare, controllers samt flera chefspositioner inom internationell försäljning och marknadsföring, säger TePes vd Joel Eklund och fortsätter:

- Det är roligt att vi som tillverkande exportföretag är nominerade till ett pris som handlar om jobbskapande. Vi anställer i Malmö för att möta den globala efterfrågan på TePes produkter.

TePe Munhygienprodukter AB är ett privatägt företag som tillverkar munhygienprodukter sedan 1965. All design, utveckling och produktion bedrivs vid vår anläggning i Malmö.

Vår välkända mellanrumsborste, tillsammans med våra tandborstar, specialborstar och tandstickor, används dagligen av konsumenter och tandvårdsexpertis i 60 länder världen över. TePe har 250 anställda och en omsättning på 500 mkr. Idag har TePe dotterbolag i Italien, Nederländerna, Storbritannien och Tyskland.