TePes Angle™ – nu även på apoteken

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2011 09:45 CET

De flesta skulle inte drömma om att hoppa över den dagliga tandborstningen, men visste du att ca 40% av tandens ytor, mellan tänderna, inte går att nå med en vanlig tandborste? För att komma åt dessa ytor är TePes mellanrumsborstar ett utmärkt hjälpmedel – nykomligen TePe Angle™ gör det enklare än någonsin.

TePe Angle har ett vinklat borsthuvud och ett längre skaft, vilket gör den speciellt användbar vid rengöring mellan de bakre tänderna och även från insidan.

"Alla vuxna borde göra rent mellan tänderna en gång om dagen, för att förhindra tandköttsproblem och karies. En mellanrumsborste är ett oslagbart verktyg för att hålla tandkött och tänder vid god hälsa. TePes nya mellanrumsborste TePe Angle är ett lättanvänt alternativ som jag gärna rekommenderar till mina patienter", säger Lena Gullberg, leg. tandhygienist.

Utrymmet mellan dina tänder är ett perfekt gömställe för matrester och bakteriebeläggningar. Gör du inte ordentligt rent, kan det resultera i inflammation i tandköttet och hål i tänderna (karies). Dessutom finns ett känt samband mellan inflammationer och infektioner i munnen och flera allmänsjukdomar, som hjärt- och kärlsjukdomar. Därför bör mellanrumsrengöring ingå i en hälsosam livsstil – precis som vanlig tandborstning.

TePe har alltsedan starten 1965 arbetat aktivt för preventiv tandvård med fokus på mellanrumsrengöring. TePe har utvecklat ett brett sortiment av mellanrumsborstar som omfattar många storlekar och strån i två mjukheter. Det vinklade nytillskottet TePe Angle kompletterar utbudet och ökar valmöjligheterna – nu är det ännu lättare att hitta den borstmodell som passar den enskilde patienten bäst. TePe Angle finns att köpa på apotek.

Läs mer om TePes mellanrumsborstar på www.tepe.com.

Carina Östman
Marknadschef
E-post: carina.ostman@tepe.com
Tel:  040 670 11 44

TePe Munhygienprodukter AB är ett svenskt företag som grundades 1965. TePe utvecklar, tillverkar och säljer munhygienprodukter som mellanrumsborstar, tandborstar och tandstickor. Företaget har 150 anställda och omsätter 300 mkr. Huvudkontor och all produktion finns i Malmö. TePe har dotterbolag i Italien, Nederländerna, Spanien, Tyskland och USA, och exporterar till ytterligare 50 länder. All produktutveckling sker i nära samarbete med tandvårdsexpertis och produkterna säljs via tandvårdskliniker och apotek.