Nya tv-kanaler i Bollnäs

Den 23 september genomför medieoperatören Teracom förändringar i det marksända tv-nätet i Bollnäs. Tittare med egen antenn kommer att få tillgång till ett ökat betal-tv-utbud från Boxer samt de fria tv-kanalerna Axess-TV och TV7.

- Tack vare utbyggnaden får tv-tittarna i området kring Bollnäs tillgång till fler kanaler, säger Lennart Ivarsson, informationschef Teracom.

För att kunna ta emot de nya kanalerna måste alla hushåll som tar emot tv-signalen från stationen placerad i Bollnäs göra en ominstallation av sin digital-tv-mottagare för att hitta den nya frekvenskanalen. Ominstallationen görs efter klockan 18.00 med hjälp av fjärrkontrollen till digital-tv-mottagaren.

Utbyggnaden av det digitala marknätet sker på flera orter i Sverige och planeras vara klar i slutet av år 2009.

För mer information kontakta:
Lennart Ivarsson, informationschef Teracom, 0708 - 91 20 21
Johan Bobert, information Boxer, 070 - 483 49 72

Teracom är Sveriges första medieoperatör. Koncernen består av moderbolaget Teracom och dotterbolaget Boxer TV-Access. Vi erbjuder tjänster inom radio, tv, bredband, digital kundkommunikation, samt inplaceringar och service i vår rikstäckande infrastruktur. Via Boxer erbjuder vi hushåll betal-tv-tjänster, vilka distribueras i Teracoms nät. Koncernen omsätter ca 3,3 miljarder kronor och har omkring 600 anställda. Mer information finns på www.teracom.se.

• Bollnäs