Underhållsarbete på stormasten Lockhyttan, Örebro

På högmasten Lockhyttan utanför Örebro utförs i veckan två skilda planerade underhållsarbeten. Med anledning av detta kommer det att vara fler människor i rörelse kring Lockhyttan än vanligt. Arbetet beräknas pågå under två dagar.

I november förra året inleddes en underhållsutredning av fundamentet, och provtagningarna som sker under veckan är nästa steg. Själva arbetet med fundamentet beräknas ske efter sommaren. Det kommer också att sättas in en ny växellåda och allmänt underhåll av mathissen i masten, vilket är en del av det årliga underhållet av Teracoms master.

Mer information finns på https://www.teracom.se/privat/ Journalister hänvisas till Teracom Boxer Groups pressavdelning, kontaktuppgifter nedan.

• master och anläggningar
  • teracom

• Örebro

Teracom erbjuder tjänster inom radio, tv, förbindelselösningar, samt inplaceringar och service i vår rikstäckande infrastruktur. Teracom AB är ett självklart nav i framtidens kommunikationssamhälle. Företaget bidrar till ett fritt och tryggt samhälle där alla har tillgång till kommunikation, underhållning och information när man vill och behöver – oavsett. Teracom AB sänder ut radio och tv, samt erbjuder robusta och moderna kommunikationslösningar till företag och organisationer.

Teracom AB är en del av Teracom Boxer Group. Koncernen består av Teracom och Boxer, i Sverige och i Danmark. Mer information finns på b2b.teracom.se, samt www.teracomboxer.com