På bilden: Patrik Larsson, vd för Labkyl, och Jonas Nordmark, filialansvarig för Labkyl i Göteborg

Labkyl etablerar sig i Göteborg

Målsättningen är enligt Labkyl, som fram tills nu enbart haft kontor i Stockholm, att den nya filialen ska bli Göteborgsområdets främsta kylföretag, med fokus på energilösningar och klimatneutral CO2-teknik. Labkyl i Göteborg kommer, precis som Stockholmskontoret, att erbjuda kvalitativa lösningar för industri, isbanor, butik, lager, men också DLE-värmepumpar.

- Labkyl i Göteborg startar med Labkyls hela kompetens och support i ryggen. Som en del av Labkyl blir vi också en del av TESAB-kedjan samt installation.se. En viktig anledning till etableringen av Labkyl i Göteborg är också att sälja och installera energimaskiner enligt DLE-konceptet (Delta Lift Energy). DLE-konceptet har utvecklats av Labkyl under flera år och finns nu i produktion samt installerade och i drift hos beställare. Enligt min uppfattning kommer det här att revolutionera värmepumpsmarknaden. DLE-värmepumpen är klimatneutral, skapar högtempererat varmvatten och kan ge 100% effekttäckning. Det är nästan för bra för att vara sant. För kyltekniker som vill utvecklas är det här världens chans att hoppa på tåget. Labkyl i Göteborg kommer erbjuda den senaste tekniken tillsammans med bra utbildnings- och karriärmöjligheter. Målet är att bli en av Göteborgs bästa arbetsgivare och den främsta inom hållbara energilösningar, säger Jonas Nordmark, filialansvarig på Labkyl i Göteborg.

Sveriges största kedja inom kylbranschen!

TESAB-kedjan är ett rikstäckande franchisesystem som består av kylföretag inom kyla och värme. Vi har över 300 anställda och bland våra kunder finns såväl företag, kommuner och landsting som privatpersoner.

Våra företag tar ett totalt funktionsansvar för alla installationer inklusive produkter, kringutrustning och tjänster. Våra installationer kännetecknas av säkerhet och kvalitet i alla led. Vi har även resurser för att ge dig komplett service efter installationen.