Decubal lipid cream – allergicertifierat hudskydd för vårvinterns aktiva dagar

Vintern och våren bjuder på härliga utomhusdagar – men kyla och blåst kan torka ut huden. Decubal lipid cream är en närande, fuktgivande och skyddande kräm för torr hud och problemhud som snabbt tränger in i huden. Decubal lipid cream är också en av de första produkterna i hudvårdsserien som blir AllergyCertified.1

”Några av våra produkter rekommenderas sedan tidigare av Astma- och Allergiförbundet. Nu tar vi nästa steg. Under 2019 kommer Decubalserien successivt att gå över till den internationella märkningen AllergyCertified”, säger Viktoria Wård, produktchef för Decubal.

Decubal lipid cream – skydd för extra torr hud

Decubal lipid cream är en närande och fuktgivande fet kräm som ger skonsam och mild vård för mycket torr och problematisk hud. Krämen innehåller mjukgörande ämnen som bevarar hudens naturliga fuktinnehåll och håller den mjuk och smidig. Lipid cream har en fetthalt på 70 % och lägger en beskyddande hinna på huden som därmed får hjälp att bevara sin fukt och elasticitet. Liksom de andra produkterna i serien är den helt fri från färgämnen, parfymer och parabener.

Lipid cream kan användas dagligen över hela kroppen. Dessutom finns den i tre praktiska förpackningar – 100 ml, 200 ml, samt 500 ml förpackning med pump. Perfekt att ha i badrummet under vårvintern.

ABC – smörjning för dig med torr hud

Rätt smörjteknik är viktigt för att ge huden omvårdnad. Upprepa gärna ABC-metoden morgon och kväll, eller så ofta det behövs. Det är i princip omöjligt att smörja in sig för ofta.
A: Ta en ordentlig klick Decubalkräm i handen.
B: Massera sedan in krämen i huden med mjuka tag och säkerställ att all kräm smörjs in i huden.
C: Smörj tills huden inte längre känns stram.
Tips! Det brukar ta omkring 15 minuter att smörja in hela kroppen noggrant.

Decubal hudvårdsserie säljs endast på apotek. Rekommenderat cirkapris Decubal lipid cream: 59 kr/100 ml, 99 kr/200 ml och 239 kr/500 ml med pump.

Decubal – experten på torr hud

Decubal hudvårdsserie är speciellt utvecklad för att ta hand om torr hud – dygnet runt. Decubal är utvecklad i nära samarbete med nordiska hudläkare och har funnits i Sverige i över 40 år. Alla produkter är fria från färgämnen, parfym och parabener. Decubal säljs endast på apotek där du även kan få råd om din egen och familjens hudvård. Sortimentet kan variera mellan olika apotek.

För ytterligare information kontakta: Viktoria Wård, Product Manager Consumer Health Care, Teva Sweden AB, tel 08-13 63 99, mobil: 070-600 22 32, e-post: viktoria.ward@teva.se.

1) Läs mer om AllergyCertified här: http://allergycertified.com/

Teva Sweden AB är en del av Teva Pharmaceutical Industries Ltd. (NYSE och TASE: TEVA) som är världsledande inom generiska läkemedel. Vi har även innovativa behandlingar inom utvalda områden som t.ex. CNS, smärta och andningsvägar. Vi levererar högkvalitativa generiska produkter och läkemedel i nästan alla terapeutiska områden för att möta våra patienters behov. Vi har en etablerad närvaro inom generika, innovativa produkter, OTC och API, byggd på mer än ett sekel gammalt arv, med en helt integrerad FoU-funktion, stark operativ bas och global infrastruktur. Vi strävar efter att agera på ett socialt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Med ett globalt huvudkontor i Israel och med produktions- och forskningsanläggningar runt om i världen sysselsätter vi 45 000 anställda, engagerade för att förbättra livet för miljontals patienter. Läs mer på www.tevapharm.com.