Textilia nominerade i European Business Awards 2011

Textilia nominerade i European Business Awards 2011

Textilia har i hård konkurrens blivit utvalda att som ett av 15 företag representera Sverige i 2011 års European Business Awards. Varje år studeras över 15.000 företag i hela Europa i jakt på framstående prestationer inom områdena kommersiell framgång, innovation och affärsetik. Bland alla dessa företag väljs sedan 15 stycken ut per land.

Textilia har alltså klarat dessa inledande prövningskrav och bedömts som särskilt framstående i sitt arbete inom miljö och socialt ansvarstagande. Därmed har Textilia nominerats i kategorin ”Environmental and Corporate Sustainability” och utsetts till en av Sverigerepresentanterna.

Bland de övriga organisationer som representerar Sverige i år kan välkända företag som Atlas Copco, Sandvik och H&M nämnas. På European Business Awards webbsida finns hela listan med nominerade företag.

Vi är stolta över att ha nominerats och ser det som ett erkännande på det hårda arbete vi lagt ner inom miljö och socialt ansvarstagande. Hög kompetens, trovärdighet och ansvar inom dessa områden är viktigt för våra kunder, våra anställda och vår omvärld.
Tomas Bergström, VD.

Textilia är den största aktören i Sverige inom textilservice till kunder inom Hälsa & Sjukvård. Även inom Hotell & Restaurang har Textilia kunder över hela landet. Modern textilservice är en utpräglad tjänsteverksamhet där Textilia i kundanpassade och integrerade textiluthyrningssystem frigör resurser för sina kunder. Varje dag hämtar, tvättar och levererar Textilia närmare 100 ton textilier.