DR. STANISLAV GROF – unik möjlighet att möta grundaren av transpersonell psykologi och holotropisk andning på Runö, Stockholm, 26-28 maj

Den 26-28 maj finns en unik möjlighet att möta en av världens främsta förebilder inom psykiatrin, den 86-årige psykiatern Dr. Stanislav Grof i Stockholm. Genom åren har Dr. Grof rest jorden runt flera varv och organiserat stora internationella konferenser. Nu kommer han till Stockholm och vackra Runö strax utanför Åkersberga. Det finns möjlighet att komma och lyssna till denna inspirerande och prisbelönta förebild en heldag fredag 26/5 och även delta i en unik tre dagars workshop med bland annat holotropisk andning, där Dr. Grof själv är ledare i det internationella teamet. Du bor vackert i en skärgårdsidyll med Östersjön utanför fönstret. Varmt välkommen hälsar arrangören Kajsa Söderlund tillsammans med Runö Möten & Events.

Stanislav Grof, M.D., Ph.D. är psykiater med mer än femtio års erfarenhet av att undersöka den helande och transformativa potentialen hos olika medvetenhetstillstånd. Han är tillsammans med Abraham Maslow medskapare av transpersonell psykologi (psykologi i kombination med spiritualitet) och har fått hederspris för sitt stora bidrag till utvecklingen av området från Föreningen för Transpersonell Psykologi. 2007 mottog Dr. Grof den prestigefyllda VISION 97-priset (Stiftelsen Dagmar och Vaclav Havel, Prag). Han är också grundare av den International Transpersonal Association (ITA) och var dess ordförande i många år. Tillsammans med sin avlidne fru Christina Grof har han grundat holotropisk andning. Dr. Grof har organiserat stora internationella konferenser över hela världen. Han fortsätter resa och lära ut metoden, dock i en begränsad omfattning och med stöd av ett internationellt team med facilitatorer. Nu kommer han till Sverige i maj!

Om holotropisk andning: Holotropisk andning är ett holistiskt sätt att läka sig själv med andning som utvecklats av Dr. Stanislav Grof och Christina Grof. Namnet kommer från de grekiska orden ”holos” som betyder hel och ”trepein” som betyder att röra sig emot. Namnet betyder alltså att röra sig mot helhet. Holotropiska upplevelser beskriver hur den upplevande rör sig mot en större helhetskänsla. Holotropisk andning har utvecklats sedan slutet av 1970 talet och lärs idag ut i hela världen. Viktiga delar i holotropisk andning är drivkraften från musiken, att fokuserat släppa taget om inre, tidigare låsta energier och efteråt dela sin upplevelse. Alla dessa delar underlättar för att öppna upp den egna inre potential för att nå djupt fysiskt, psykologiskt och andligt. Man kan säga att holotropisk andning skapar en bro mellan psyket, kroppen och själen.

Arrangör: Workshopen leds av Kajsa Söderlund som är certifierad facilitator genom Grof Transpersonal Training (GTT) sedan 2001 och har ca 20 års erfarenhet av holotropisk andning. Till sin hjälp har hon, utöver Dr. Grof, flera GTT facilitatorer. Kajsa har studerat psykologi och sociologi på college i Seattle, USA. Hon håller föreläsningar om alternativa sätt att läka sig själv med hjälp av örter, kosttillskott och superfoods.

Föreläsning för alla med Dr. Stanislav Grof
Varmt välkommen till föreläsningen: ”Proposal for a Revision of Psychology, and Psychotherapy: Observations from Half Century of Consciousness Research”.
Fredag 26 maj kl 10:00 - 18:00. Pris: 500 SEK.
För- och eftermiddagskaffe ingår. Lunch och middag kan bokas vid köp av biljett. (Ej på plats.)
Föreläsningen hålls på engelska.
Läs mer och boka din plats till föreläsningen här!

Program för tre dagars workshop i holotropisk andning  26-28 maj.
Programmet inleds med ”Introduction to Holotropic Breathwork” efter fredagens middag. Investering för två föreläsningar och holotropisk andningsworkshops där Dr. Stanislav Grof närvarar: 3.400 SEK.
Early Bird till och med 19 maj! Därefter 3.900 SEK. Här läser du mer och gör din registrering
Kontakt Vid frågor kontakta arrangören Kajsa Söderlund via e-post

Boende: Vackra Runö Möten och Events erbjuder enkelrum med frukost för 650 SEK/person och natt. Bokas via organisatören Kajsa Söderlund i samband med din registrering av workshopsbiljett. Mer information finns i registrerings materialet här.

Transport/Shuttlebuss
Från Cityterminalen 26/5 kl 8:00 - tillbaka efter middagen, pris 240 kr T/R Bokas här!

Pressansvarig
För specialintervjuer vänligen kontakta, Annette Ericsdotter Bettaieb, +46 70 777 91 00
För pressackreditering till föreläsningen 26/5 vänligen maila annette@tgim.se