INBJUDAN till premiärvisning av CHANGE - en film om förändring för mänsklig hållbarhet

Plötsligt blir hållbarhet inte längre förbud och populärtrixiga politiska resonemang. Istället skapas möten ur den mänskliga förmågan. ”- Låt det bästa i mig möta det bästa i dig, människa till människa. Börja våga lita på att vi behöver vända upp och ner på allt! Tiden är här för att visa Tillitsverkets film CHANGE för världen. Varmt välkommen att se premiärvisningen tillsammans med andra visionära förändringsmakare och stanna på ett efterföljande samtal kring vidare möjligheter till en mer mänsklig hållbar framtid.Med dessa ord bjuder initiativtagaren Christina Wränghede från Tillitsverket in till premiärvisningen av filmen CHANGE.

Det är något nytt som behöver få komma fram. En ny aspekt av något som redan finns. Det är inte revolutionerande men kan revolutionera hela vårt sätt att tänka och arbeta för en bättre värld. En väg mot en mänskligt hållbar framtid. CHANGE vill inspirera till nya ännu inte tänkta tankar och till att känna vikten av den mänskliga aspekten i hållbarheten. Låta känslans inspiration väcka tankar och funderingar på vad det skulle kunna leda till för handling i stort som i smått. Filmen kommer ur inspiration från många års erfarenheter och kunskapande kring mänskliga värden som tillit, skapande och samverkan i hållbart förändringsarbete.

PLATS: Klarabiografen, Kulturhuset - Sergels torg
DATUM: Torsdag 22 mars klockan 16.30
ANMÄLAN:
Vänligen maila: annette@tgim.se för ackreditering till premiärvisningen.

Efter filmvisningen bjuder Tillitsverket in till samtal om nya möjligheter.

OM CHANGE (Se bifogad trailer!)
Efter en idé av Christina Wränghede, Tillitsverket. Produktion, foto, redigering: Tommy Gärdh, Visionary Films Stockholm. 22 minuter, på engelska. Filmen har producerats med stöd ur Erasmus och projektet JUMP! – Training for change som är ett treårigt EU-finansierat projekt vars syfte är att samla, stärka och utveckla utbildning för ekologiskt byggande i Europa. I samarbete med deltagare från olika länder är Tillitsverkets roll i projektet att inspirera kring den pedagogiska impulsen och olika aspekter av mänsklig hållbarhet.

OM TILLITSVERKET
Under fem år har Tillitsverket skapat utgångspunkter för fördjupning, insikter och upplevelser tillsammans med pedagoger, myndigheter, nyanlända, företagare, föräldrar, forskare, tjänstemän, vuxna och barn i alla åldrar. Tillitsverket vill inspirera och sprida kunskap om kreativa arbetssätt som kan användas i alla verksamheter. Tillitsverket bjuder in brett och riktar sig till politiker och tjänstemän, besöksnäring, kulturliv, näringsliv och civilsamhälle. I ett treårigt Arvsfondsprojekt har Tillitsverket skapat utgångspunkter för kunskapande och upplevelser om skapandets tillitsbyggande kraft. De fyra nycklarna är TILLIT, LEK, SKAPANDE OCH SAMVERKAN. Verksamheten är bred och intentionen stor. Tillitsverket vill skapa en folkrörelse för tillit som väg till medmänsklighet med lek, skapande och samverkan som verktyg.

BOKA INTERVJU, UTSTÄLLNING eller FÖRELÄSNING MED WORKSHOP
För mer information om Tillitsverket eller bokning av intervjuer vänligen kontakta: Annette Ericsdotter, +46 70 777 91 00, annette@tgim.se