Absolut Art vinner silverägg

Guldägget är Sveriges mest prestigefyllda och äldsta kommunikationstävling. Bakom Guldägget står branschorganisationen Komm. Bland nästan 1 000 bidrag har en jury utsett vinnarna.

I över trettio år har modern konst varit en del av Absolut. Genom Absolut Art så är kopplingen nu starkare än någonsin. Målet med Absolut Art är att demokratisera konsten genom att göra den tillgänglig för alla. På online-plattformen Absolutart.com kan besökarna på ett enkelt och roligt sätt upptäcka konst.

– Absolut har en lång historia av att samarbeta med en del av världens bästa kreativa talanger. Redan 1985 målade Andy Warhol Absolut Vodka-flaskan och genom det sjösatte ett nu trettioårigt engagemang från vår sida mot modern konst. Absolut Art är det naturliga steget för oss som bidrar till att göra samtida konst tillgänglig för flera, säger Nahema Mehta, en av grundarna till Absolut Art.

Att köpa konst från Absolut Art skall vara en upplevelse från start till mål, där verk som är signerade och numrerade av konstnärerna själva, handplockade av kuratorer, finns till salu. Även förpackningen har varit en viktig del av upplevelsen.

Absolut Art leds av Nahema Mehta och Marcus Lådö. Förpackningsdesignen är gjord av Super Tuesday.

För mer information, besök: http://www.absolutart.com/se/

• absolut art

The Absolut Company har det globala ansvaret för produktion, utveckling och strategisk marknadsföring av Absolut Vodka, Malibu, Kahlúa, Wyborowa, Luksusowa och Our/Vodka. Absolut Vodka är världens femte största internationella spritvarumärke. Absolut Vodka tillverkas i Åhus, Skåne. Malibu är världens största rombaserade spritdryck med kokosnötssmak, med försäljning i över 150 länder. Kahlúa kaffelikör är världsledande inom sitt segment. Sedan juli 2008 är The Absolut Company, tidigare V&S Vin & Sprit AB, ett bolag inom Pernod Ricard-koncernen. Huvudkontoret ligger i Stockholm, VD är Paul Duffy.