Foto: Tiago Oliveira

The Amazing Society är stolta över att meddela att branschprofilen Christina Knight tar plats som ny styrelsemedlem

Christina Knight som har över 30 års erfarenhet inom reklambranschen, är en av relativt få kvinnliga Creative Directors i branschen och har tidigare haft just den rollen på bl a Draft, Ogilvy och INGO. Christina har även skrivit den hyllade boken “"Mad Women - A Herstory of Advertising" som riktar sig till unga kvinnor på väg in i reklambranschen. Christina har länge förespråkat och verkat för jämställdhet och mångfald inom reklam - och kommunikationsbranschen både vad gäller företagskulturer och representation.

- "Efterfrågan på vårt kreativa och strategiska erbjudande växer och nu börjar vi året med att växla upp vår kapacitet och utvecklingstakt. Jag är väldigt stolt över att vi får förmånen att bygga vidare på vårt erbjudande - både vår kompetens och förmåga inom reklam men även vårt värderingsdrivna erbjudande - tillsammans med en så namnkunnig och erfaren person som Christina”, säger Tobias Franzén VD på The Amazing Society.

- "The Amazing Society förkroppsligar mycket av det jag representerar och vill jobba för i branschen - ett värderingsdrivet arbete och ett socialt ansvarstagande, i allt från byråkultur och kundrelationer, till kommunikation och mätbara resultat. Det ska bli en glädje att få vara med och utveckla det kreativa erbjudandet ovanpå det som redan så framgångsrikt finns på plats hos The Amazing Society - digital kompetens, mediakompetens och ett genuint socialt engagemang.”, berättar Christina Knight

Christina kommer, utöver styrelsearbetet, att arbeta med The Amazing Societys kompetensutveckling och utveckling av det kreativa erbjudandet i egenskap av Creative Director.

Enligt Regis undersökningar inför Årets Byrå är digital kompetens det som viktas högst hos svenska reklamköpare. The Amazing Society är en Social First-byrå som verkar för att utveckla reklammarknaden, genom ett fokus på digital marknadsföring, men också genom att inspirera reklambranschen att genom sin påverkanskraft ta ett större socialt ansvar.

Pressbild Christina Knight och Tobias Franzén: http://bit.ly/2EoqmVl

The Amazing Society hemsida: tas.se

The Amazing Society Instagram: @amazingsociety

The Amazing Society är en Social First-byrå född ur den digitala transformationen av marknadsföring, med ett tydligt fokus på sociala och digitala medier.

Vi fungerar som en hybrid mellan content byrå, reklambyrå och mediabyrå, och erbjuder våra kunder strategi, produktion och distribution.

Välkommen att ta kontakt eller läsa mer om oss här: www.tas.se