Kcbfgnroheenfo4fe6f6

ADHD-hinder eller möjlighet?

Pressmeddelanden   •   Jan 22, 2015 12:18 CET

Elisabeth Wahlin, mor till en son med ADHD, tar med dig på en resa genom bokstavskombinationer, utredningar, behandlingar och hur hon hjälper sitt barn med ADHD genom skola och pubertet. Med både allvar och humor speglar hon hinder och möjligheter och ger konkreta tips på nödvändiga strategier för att klara vardagen i hemmet och dialogen med skolan.

Sloxq49p5wevo2c6tkkd

Ta kontroll över ditt ätande med Mindful eating

Pressmeddelanden   •   Nov 24, 2014 11:44 CET

Dieter är något som vi svenskar blir matade med ständigt och jämt. Var och varannan dag kan vi läsa på löpsedlarna om en ny diet som gör dig smalare, vackrare och lyckligare. Men hur effektiva är egentligen de här dieterna? Med Mindful eating kan du lära dig att även fokusera på hur och varför du äter istället för enbart på vad du äter.

Zvhxel2cht0ur3i31vii

Ett positiv samarbete för folkhälsan

Pressmeddelanden   •   Nov 03, 2014 14:30 CET

Idag, måndagen 3 november, förenas det kvinnliga träningsnätverket The B.A.B.Y. Network och utbildningsenheten The Academy i den gemensamma målsättningen att förbättra kvinnors hälsa och livskvalitet.

Jyzwimttxbppx1sxx4u8

Seminarium om hjärnans belöningssystem

Pressmeddelanden   •   Okt 13, 2014 12:51 CEST

Vi kvinnor är ofta väldigt kaloriorienterade när det pratar om vår alkoholkonsumtion. Men när det gäller alkohol så är det inte kalorierna som är poängen utan det finns över 75 olika hälsoproblem som du kan få om du dricker för mycket. För stor mängd alkohol är betydligt värre än den fetaste gräddglass. Ändå är det glassen som man bekymrar sig över mer än spriten i Hälsosverige.

Cbcuxx4fofn6sxctejjt

Träna tillsammans med oss på Workout Åre!

Pressmeddelanden   •   Maj 22, 2014 13:12 CEST

Vi är glada för det nyetablerade samarbetet med Workout Åre och tre av våra medarbetare och ambassadörer representerar oss på plats både i vår monter och med klasser som ”Run, Play, Stretch”, Veronica, ”Rythm n´B.A.B.Y., Amanda och SH`BAM med Dorotka.

Dhq9hmrdrjfuqj12a1ad

Häng med oss på vår träning- vi har fantastiskt kul!

Blogginlägg   •   Apr 11, 2014 12:44 CEST

Häng med oss på vår träning! Vi har fantastiskt kul och tränar tillsammans ett stort gäng säger Johanna Zackrisson, en av initiativtagarna till B.A.B.Y. Runners Team Sverige. Vi här i Stockholm var den första gruppen som drog igång, men nu har vi en massa härliga initiativtagare runt om i landet som har dragit igång flera grupper.

Ezsqx79iixnjeiwpuks8

Är du sur?

Blogginlägg   •   Apr 05, 2014 12:07 CEST

pH står för ”potential of hydrogen” och det är skalan man använder för att mäta syra/bas balansen. Alla vi människor har ett pH-värde i kroppen och att behålla en balanserad pH-nivå är livsviktigt för en långsiktigt god hälsa.

B5yn8orwkb3i3wxlx93a

Sammanfattning av vecka 4 av kampanjen "bra val nya vanor"

Blogginlägg   •   Mar 31, 2014 08:18 CEST

det finns en högra kraft som vet vad min egentliga målsättning är och leder mig dit, även om jag inte själv alltid fattar helt från början. I detta fall var det så att jag egentligen behövde reflektera över varför jag gjorde vissa val och hitta ett nytt sätt att matplanera eftersom mitt liv nu innebär en hel del snabba puckar ...

Wjefpomh3yix837xujzj

Utlottning Vecka 4 #bravalnyavanor – tema Eu´ Naturell

Blogginlägg   •   Mar 29, 2014 08:45 CET

Du som tagit dig an den här utmaningen har redan fått många belöningar i form av insikter, nya recept till favvofoldern och förhoppningsvis även någon, eller några, nya vanor. Det här vill vi dock boosta ändå lite mer och kommer lotta ut massa great stuff från våra fina sponsorer.

Jsuferugwxhsbqodbc9e

Sockerfri chokladmagi

Blogginlägg   •   Mar 27, 2014 13:08 CET

Det är snart veckoslut och man vill gärna lyxa till det framför Let´s Dance med lite fredagsmys ... Denna smarriga chokladefterrätt är mycket enkel att göra och framförallt magiskt god!

Kontaktpersoner 1 kontaktperson

Malin Nylén är hälsoentreprenör; utbildad hälsopedagog och personlig tränare med mer än 15 år i branschen. Som före... Visa mer

Om The B.A.B.Y. Network

”A Balanced body & mind creates a good foundation for a great spirit and a positive Attitude. Be all you can be. Yourself! ”

VÄLKOMMEN TILL THE B.A.B.Y. NETWORK

- EN SJÄLVKLAR MÖTESPLATS FÖR AKTIVA KVINNOR MED SPRING I BENEN!

"Vår målsättning är att få fler kvinnor att röra på sig och må bättre. Genom vårt samarbete med 2.6miljonerklubben och B.A.B.Y. Runners Team Sverige vill vi sprida rörelseglädje och motivation utan pekpinnar! " / Malin Nylén, VD och grundare

The B.A.B.Y. Network är ett opretentiöst träningsnätverk för kvinnor i alla åldrar som vill komma ta steget över soffkanten och komma igång med sin träning. Vi vill inte att ekonomin ska vara en anledning till att man inte rör på sig och mår bra så därför erbjuder vi gratis löpträning, motivation och teambuilding en gång i veckan inför Vår Ruset och andra tjejlopp.

Att springa är både enkelt, lättillgängligt och kräver ingen avancerad eller dyr utrustning. Vi erbjuder löpning för alla- otränade som tränade! Det enda du behöver göra för att vara med är att registera dig till vårt matiga nyhetsbrev som mailas ut en gång i månaden med exklusiva medlemsrabatter, inspiration om träning och hälsa och inbjudningar till våra partnersamarbeten: http://thebabynetwork.us7.list-manage.com/subscribe?u=a70d8d88797f089c9841326bd&id=d43a292e31

Läs mer om oss här: http://thebabynetwork.se/startsida.html
Följ oss på Instagram så följer vi dig! @The_baby_network

Adress

  • The B.A.B.Y. Network
  • The B.A.B.Y. Network (Team Nylen AB) c/o Hälsopartners, Magnus Ladulåsgatan 33
  • 118 65 Stockholm
  • Sweden

Länkar