Goda decembernyheter i Systembolagets sortiment

Via kvalitativt upphandlingsarbete med blindprovningar har Systembolaget valt ut sex nya viner i sitt fasta sortiment. Säljstart är tisdag 1: december då samtliga viner finns tillgängliga på Systembolaget.

”Vi är oerhört stolta att få leverera sex av våra viner till Systembolagets fasta sortiment. Vinerna har valts ut av Systembolagets professionella vinprovare i stenhård konkurrens och de anser att våra är bäst. Väldigt roligt med goda nyheter till alla vinintresserade som vill prova något nytt i samband med jul och nyårshelgen som kommer ”, säger Mats Olauson, VD på Winepartners Nordic AB

Goda vin-nyheter till alla vinintresserade särskilt inför jul och nyårshelgen
Följande viner finns tillgängliga för köp på Systembolaget from den 1:a december

• The Dalmatian Dog 2018 – The only dog that smiles! Den unika druvan Babić från semesterlandet Kroatien
    Kryddig, fruktig smak med fatkaraktär, inslag av körsbär, svartpeppar, skogshallon, timjan, blåbär och lakrits. Har lagrats 8 månader på franska ekfat.
    Norra Dalmatien, Kroatien Art nr: 209701, 750 ml,Pris: 120kr
  • Pesquera Millenium Gran Reserva 2009 - från topproducenten Fernandez Rivera
    Ett vin som ännu upplevs ungt i doft och smak trots sin ålder. Ett elegant, sammetslent, fruktigt vin med en integrerad fatkaraktär och inslag av svarta vinbär, björnbär, lakrits samt kryddor. Lagrad 30 månader på franska ekfat.
    Ribera del Duero, Spanien, Art nr: 281201, 750 ml, Pris: 349 kr
  • Cameleon Organic White Blend 2020 BIB - Fruktigt ekologiskt vitt vin med inslag av tropisk frukt
    Fruktig, ungdomlig smak med inslag av päron, persika, gröna äpplen, örter, ananas och lime.
    Tupungato, Argentina, Art nr: 251908, BIB 3000 ml, Pris 199kr
  • Cameleon Signature Cabernet Sauvignon 2019 PET - Fatlagrad kraftig Cabernet Sauvignon i i klimatsmart förpackning!
    Fruktig, nyanserad smak med fatkaraktär, inslag av av svarta vinbär, örter, plommon, mörka körsbär och choklad. Lagrad 6 månader på fat.
    Tupungato, Argentina, Art nr: 207601, 750 ml, Pris: 99kr +pant
  • Sauska Tokaji Furmint 2019 - Elegant och mycket friskt från det mest kända och respekterade vindistriktet Tokaji
    Ett fylligt och fruktigt vin med aromatiska toner och inslag av mogna persikor samt melon. Utmärkt till rätter av fisk och skaldjur!
    Tokaji, Ungern, Art nr: 205501, 750 ml, Pris: 119kr
  • Champagne de Saint Gall GRAND CRU - Årets lyxchampagne!
    Komplex, utvecklad, mycket frisk smak med inslag av nougat, rostat bröd, äpplen, persika, vit choklad och pomerans.
    Champagne, Frankrike, Art nr: 794801, 750 ml, 500kr