Hawaiian Kukui Cream

The Body Shop Hawaiian Kukui Cream vinner Elle International Beauty Award 2017

The Body Shop Sverige är stolta vinnare av Elle International Beauty Awards (EIBA), med Hawaiian Kukui Cream, i kategorin “Body Moisturiser of The Year”. För femte året i rad firar EIBA skönhet världen över, och skönhetsredaktörer från alla Elles internationella editioner väljer ut sina favoritprodukter från 12 kategorier.

Elles motivering lyder "Crèmen verkligen smälter in i huden, helt utan att kladda. Och doften... Helt beroendeframkallande!"

”Crème de la Crème”, The Body Shops Hawaiian Kukui Cream, lanserades som en del av Spa of the WorldTM, en serie som hämtar hem anrika skönhetsritualer från världens alla hörn till dig med ledorden ”Eskapism börjar hemma”.

Hawaiianska kvinnors hy har varit exponerad för solen i generationer och lika länge har de använt kukui olja i sin hudvård. Oljan är exceptionellt mjukgörande och ger hyn lyster och näring. Den rekommenderas som en del av en “helig ritual“ för att skapa njutning för både kropp själ. Hawaiian Kukui Cream ger en hemma-spa upplevelse där de varma och soliga tonerna i denna kräm påminner om allt det exotiska denna ö symboliserar.

- Vi känner oss hedrade av Elle International Beauty Awards utmärkelsen.Sedan lanseringen har Hawaiian Kukui Cream fått lysande recensioner. Att bli utvalda av skönhetsredaktörer, med deras erfarenhet och tillgång till hundratals produkter, är en sann ära eftersom det också är erkännande för vår expertis inom kroppsvård. Det här priset är en uppskattning av både Elle och The Body Shops arbete med att hylla skönhet från alla delar av världen, säger Arnaud Jeanteur, Internationell Brand Director på The Body Shop i en kommentar.

För mer information kontakta:

Matilda Wiechel, External Communications Manager
Tel: +46 (0) 720 77 44 96
Email: matilda.wiechel@thebodyshop.com

Om The Body Shop®

The Body Shop är ett globalt skönhetsvarumärke som grundades i engelska Brighton 1976 av Anita Roddick. The Body Shop vill skapa positiv förändring i världen genom att erbjuda produkter för hudvård, hårvård och makeup som är naturligt inspirerade, av hög kvalitet och tillverkade etiskt och hållbart. The Body Shop gick i täten för filosofin att företagande kan vara en kraft för gott. Efter att ha köpts av L’Oréal 2006 kunde visionen skalas upp. The Body Shop har fler än 3 000 butiker i över 60 länder.

ENRICH NOT EXPLOIT™

Åtagandet Enrich Not Exploit ™ är The Body Shops banbrytande nya globala CSRstrategi. Det ligger till grund för varje del av The Body Shops verksamhet och stödjer The Body Shop i målsättningen att bli världens mest etiska och hållbara globala företag. Det nya åtagandet omfattar de djärva etiska principer som The Body Shop byggdes på, och är ett omfattande program av globala aktiviteter och mätbara mål som berör varje del av företaget. Under var och en av åtagandets tre grundpelare - människor, produkter, planeten – har The Body Shop satt upp specifika, mätbara mål som uppnås till 2020, och som ställer företaget till ansvar för leverans. Allt som allt rymmer det nya åtagandet 14 mål.

Mer information om åtagandet hittar du här: https://www.thebodyshop.com/sv-se/atagande