The Body Shop lanserar sin mörkaste doft någonsin

The Body Shop lanserar sin mörkaste doft någonsin

Upptäck NYHETEN Black Musk, den mörkaste doften i The Body Shops historia. Här har sensuell mysk bäddats in i blomster och orientaliska noter. Resultatet? En oemotståndlig kontrast mellan ljusa och mörka element.

Du kommer att lockas in av de söta noterna, men det är det tuffa hjärtat som kommer snärja dig. Mysk är en av naturens starkaste feromoner och på The Body Shop har vi skapat den mörkaste Cruelty Free-producerade mysken som står att finna, och slagit in den i några av naturens sötaste ingredienser för att skapa en sensuell och kraftull myskdoft.

Den ikoniska Musk-kollektionen
Doften blir ett rykande färskt bidrag till The Body Shops dofthistoria. Med lanseringen av ikoniska White Musk® 1981, blev vi pionjärer inom skönhetsindustrin genom att lansera den första syntetiska myskdoft där inga hjortar behöver lida som vid utvinningen av animalisk mysk.

The Body Shop bröt mot reglerna istället för att använda parfymindustrins traditionella metoder, och skapade samtidigt nya förutsättningar för framtida doftproduktioner. 2014 fortsatte The Body Shop i samma anda genom att introducera en doft helt utan blommor som åter igen utmanade konventionella idéer kring vad som räknas som feminin doft: Red Musk™. Och nu, ett år senare, lanseras Black Musk, den mörkaste doften av dem alla.

Black Musk: doftnoter
Upptäck noterna - sensuell mysk blandad med:

Toppnoter
Låt dig svepas in i lockande läckra noter av bambinellapäron, spetsad med rosépeppar och bergamott för att fånga rent begär.

Hjärtnoter
Låt dig fångas av ljuvt sensuell heliotrop – en berusande doft som svänger mellan marsipan och mandel – tätt ihopflätad med en stimulerande afrodisiakisk touch av lakritsrot.

Basnoter
Låt dig sedan förföras av djup och kraftfullt beroendeframkallande spår av varmt förtrollande svart vanilj, magnetisk svart mysk, jordig patchouli och chokladlika vetivert-noter.

Experterna berättar om inspirationen till doften
Cécile Matton och Ralf Schweiger, Master Perfumers:

Hur ska bärare av Musk-dofterna inspireras att känna sig?
Cécile: Sensuella, självständiga och förföriska.
Ralf: Att ta på en Musk-doft är som att bära ett väldoftande moln. En del är oskyldigt vita, en del har ett stormigare inre ...

Beskriv i några få ord var inspirationen till den nya Black Musk-doften kom från?
Cécile: Tanken var att utforska den mörkare sidan av mysk. Vi ville skapa en mjuk kontrast mellan ljusa och mörka element för att hitta en motsägelsefull sensualitet.
Ralf: Vi ville uttrycka den sensuella naturen hos mysk, det där fantastiska elementet som kittlar din nyfikenhet och får dig att vilja komma närmare.

Hur fick ni med inspirationen till den färdiga kompositionen?
Cécile: Vi mixade mörkt trä, rötter och vaniljbönor med en överdos av mysk för att skapa den mörka sensuella sidan. Päron, blommor och citrus för in ljus och skapar kontrast.
Ralf: Det är sättet som mysken har bäddats in i sensuellt blomster och svart orientaliska noter som är nyckeln till dess mörka sida.

Black Musk Eau de Toilette 60 ml 375 kr
Black Musk Eau de Parfum
50 ml 455 kr
Black Musk Perfume Oil 20 ml 315 kr

Black Musk släpps i butiker och webbshop den 27 oktober.

För mer information, kontakta:
Anna Tjäder, Pressansvarig
Email: anna.tjader@thebodyshop.com