Pressmeddelande -

Mike Diggler släpper tolkning av XXXTentacions 'Look At Me' - lyssna på 'kolla mig'

I juli återvände Mike Diggler med singeln 'radikaliserad'. Nu släpper soloartisten och The Drop Theory-medlemmen 'kolla mig' - en tolkning på nyligen avlidne XXXTentacions genombrott 'Look At Me'.

Singeln är andra i raden från Mike i år, som planerar att släppa ett projekt med namnet 'GLORIA' under sensommaren.

• Musik

Mike Diggler

Mike Diggler är ingen nykomling på svenska hiphop-scenen. Han har varit i aktiv som soloartist och i flertalet grupper sedan tidigt 2000-tal, kanske bäst känd under pseudonymet BURN. Ett av hans mest uppmärksammade konstellationer är samarbetet med producenten Truly Danny som duon BURN & Danny Diggs. De två grundade projektet i södra Kalifornien 2012 där de båda musikerna då var bosatta.

Efter att Mike och Danny återvänt hem till Sverige från USA startade de upp The Drop Theory tillsammans med DJ Diabetic. Bandet debuterade med The Drop Theory EP 2015 som drog till sig uppmärksamhet i Sverige och internationellt. Vid sidan av The Drop Theory har Mike fortsatt med egna soloprojekt på svenska som senast resulterade i 2017-års Privilegium.

The Drop Theory

Mike Diggler & Truly Danny gjorde sin debut 2012 med videosingeln Carpe Diem. De två svenskarna, som då var bosatta i Los Angeles, enades under sin förkärlek till boombap-hiphop och old-schoolrap. Duon har sedan dess utökat med en tredje medlem till kollektivet – DJ Diabetic - och går nu under namnet The Drop Theory.

Truly Danny

Presskontakt Producent Bokningar, musikrättigheter och affärsförfrågningar 0737709860