Minimalistisk elegans och exceptionell funktion med nytt boxsystem

Nyskapande teknik i kombination med elegant låddesign kännetecknar det senaste boxsystemet LEGRABOX från Blum. Ett mångsidigt boxsystem som passar i de flesta möbler och miljöer.

Prisbelönt design

Monteringsmöjligheterna för LEGRABOX är oändliga och det finns stora möjligheter att differentiera lådor. Lådsidorna är helt raka på både in- och utsidan och imponerar med sin slanka design på endast 12,8 mm. Det strikta formspråket har redan tilldelats flera internationella utmärkelser. Oavsett om det gäller lådor, innerlådor, skåputdrag eller innerutdrag så gör det minimalistiska formspråket att LEGRABOX harmonierar väl i olika boendemiljöer.

– Den nya slimmade och eleganta designen gör att LEGRABOX lämpar sig för alla typer av möbler, säger Otto Lindblad, försäljningschef på Theofils. Det har också ett helt nytt färgkoncept.

Fascinerande teknik

Ett helt nytt och banbrytande skensystem skapades för LEGRABOX. Det nya skensystemet erbjuder en steglös, mjuk och svävande känsla. Redan när du öppnar lådan märker du skillnaden med den nya komforten, den minimala öppningskraften och de utomordentliga rullegenskaperna. När du stänger lådan tryggar den väl beprövade BLUMOTION-dämpningen för en mjuk stängning.

LEGRABOX kan även kombineras med elektrisk eller mekanisk öppningsfunktion.

LEGRABOX övertygar även vid fullt utrustade och tungt belastade utdrag, tack vare den höga bärförmågan på 40 och 70 kg. Den stabila stomskenan har en minimal nedsänkning, vilket gör att du kan skapa golvnära utdragslösningar.

– Höga fronter blir mer och mer populärt i inredningssammanhang och med LEGRABOX går det att skapa dessa lösningar. De nya frontbeslagen hos LEGRABOX garanterar maximal stabilitet vid både öppning och stängning, fortsätter Otto Lindblad.

Enkel montering

Den nya typen av frontbeslag möjliggör en snabb och framför allt säker montering och demontering. Fronten häktas smidigt på plats i rätt position och klickas därefter fast. Även på en låda som redan är insatt i skåpet monteras fronten mycket enkelt. LEGRABOX-systemet justeras 3-dimensionellt i höjd-, sid- och djupled, vilket skapar en exakt och jämn fogbild. Justeringen gäller såväl i lådor som i utdrag.

LEGRABOX finns för leverans hos Theofils Beslag. Vill du testa kvalitén går det bra i utställningarna som du hittar i företagets proffsbutiker i Malmö, Göteborg, Stockholm och Jönköping. LEGRABOX kommer även att visas av Blum under Trä & Teknik 2-5 september.