Osynliga och starka sammanfogningar med nytt magnetiskt fästelement

Ett starkt fästelement som är helt osynligt skapar nya möjligheter vid design och konstruktion av möbler. Det nya kopplingsbeslaget heter Invis Mx2 och kommer från Lamello. Precis som föregångaren Invis Mx bygger funktionen på magnetisk koppling, vilket gör det lätt att koppla ihop och isär beslaget.

Invis är perfekt för konstruktion av möbler såsom hyllor och bord men också till trappor och väggpaneler. Kopplingen är magnetdriven vilket gör det enkelt att plocka isär och sedan montera ihop konstruktionen igen, med hjälp av kopplingsverktyget MiniMag. Invis smarta funktion är till stor fördel för dig som tillverkar stora möbler, som ska flyttas och monteras upp igen på plats. MiniMag är kompatibel med alla standard skruvdragare med varvtal på minst 1200 rpm.

Invis kan monteras i arbetsstyckena med hjälp av CNC, stationär maskin eller borrjigg. Invis Mx2 är starkare än sin föregångare och klarar en spännkraft upp till 250 kg.Beslaget behöver inte limmas, vilket gör att du slipper torktider.

– Passa på att få en demo av detta mycket smarta fästsystem i vår monter på Trä & Teknik, tipsar Otto Lindblad på Theofils. Vi kommer att ha vår leverantör, tillika tillverkare, av Lamello Invis Mx2 på plats i montern under hela veckan. Så kom dit, titta och ställ dina frågor.

Invis Mx2 säljs i Sverige via Theofils Beslag och du hittar mer info om produkten på www.theofils.se.