Thermotech Miljöpresentation

Ett aktivt miljöarbete är en förutsättning för en hållbar utveckling i samhället.
Byggbranschen står för en stor del av koldioxidutsläppen i vår värld, runt 40% närmare bestämt. Vi tar vårt ansvar genom att bedriva vår verksamhet och tillhandahålla produkter och tjänster med så liten miljöpåverkan som möjligt. Vi gör det genom att:

1. Följa vår egen miljöpolicy
2. Sätta egna miljömål som vi aktivt arbetar för att nå
3. Skapa förutsättningar för våra medarbetare att bidra till ett aktivt miljöarbete
4. Välja leverantörer som tar miljöansvar
5. Aktivt bidra till att de nationella miljömålen uppnås
6. Följa de lagar och myndighetskrav som ställs på verksamheten

Vi anser att vår viktigaste dagliga uppgift är att genom information och bra projektering bidra till att slutkunden minskar sin energianvändning. Vid projekteringen av golvvärmesystem ser vi alltid till att lägsta möjliga vattentemperatur kan användas i golvvärmesystemet. Detta för att värmesytemet effektivt ska kunna användas tillsammans med lågtempererade värmekällor, t.ex. värmepumpar och solvärme. Vid nyutveckling av produkter tar vi alltid hänsyn till att de ska passa lågtempererade värmesystem.

Vi försöker alltid aktivt samarbeta med byggentreprenörer och VVS-konsulter för att minska husens värmeförluster genom ständigt förbättrade konstruktioner.

Läs mer i vår miljöpresentation

• miljö
  • energi