Thermotech söker Utvecklingsingenjör

Vi söker en Utvecklingsingenjör med analytisk förmåga
till vår avdelning för produktutveckling

Vi tror att omtanke, delaktighet, samarbete och frihet i kombination med ansvar ger engagerade medarbetare och att det är nyckeln till hållbar framgång. Delar du vårt synsätt? Välkommen med din ansökan.

Arbetsuppgifter
Vi erbjuder ett inspirerande arbete i ett växande och innovativt företag. Du blir en i vårt kompetenta team på avdelningen för produktutveckling på vårt huvudkontor i Umeå. Du kommer även arbeta nära och stödja medarbetarna på våra Thermotech Center och inom produktionen.

Du kommer huvudsakligen att medverka i framtagningen av nya produkter och tjänster för VVS-system. Du trivs med att leda och medverka i utvecklingsprojekt och ansvarar för framtagning och verifiering av hård- och mjukvara. Du kommer även att arbeta med analys av loggdata, datasimulering, framtagning av algoritmer för styrsystem samt utveckling av webb- och mobilapplikationer.

Egenskaper och utbildning
Vi söker en högskole- eller civilingenjör med stor analytisk förmåga. Du är flexibel, noggrann, ansvarstagande och har lätt för att ta egna initiativ. Du söker kreativa utmaningar och har ett genuint teknikintresse, särskilt för systemtekniska lösningar. Erfarenhet inom VVS-området är meriterande och har du även kunskap inom dataanalys och/eller programmering är det en fördel.

Anställning och ansökan
Tjänsten är en provanställning som är tänkt att utmynna i en tillsvidareanställning. Den innefattar heltid med fyrtio (40) timmars veckoarbetstid. Vi tillämpar månadslön och är anslutna till tjänstemannaavtal mellan Svensk Handel och Unionen.

Rekrytering sker löpande varför vi önskar din ansökan snarast, dock senast den 31 januari.
Skicka din ansökan med CV till rekrytering@thermotech.se

För mer information kontakta:
Kirill Makarov, Produktchef
kirill.makarov@thermotech.se