Thermotechs produktnyheter på Nordbygg 2012

Thermotechs produktnyheter på Nordbygg 2012

THERMOTECH SOLVÄRME
För första gången visar vi upp vårt kompletta solvärmesortiment. Konceptet bygger på en universal plan solfångare och färdiga paket med alla detaljer för infästning och anslutning. Allt för att göra det så enkelt som möjligt för både slutkund och installatör.

THERMOTECH PREFAB
Med Thermotech Prefab tar vi ännu ett steg för att göra det enklare för kunden. Skåp till golvvärme, tappvatten och radiatoranslutningar levereras snyggt monterade och provtryckta enligt kundens önskemål.

Vi har ett brett standardutbud;
ThermoSystem™ Basic - golvvärmeskåp med monterad fördelare
ThermoSystem™ Basic control - golvvärmeskåp med monterad fördelare och reglering
MultiSystem™ Basic - tappvattenskåp med monterad Multi fördelare
MultiSystem™ Flow - tappvattenskåp med monterad Multi fördelare och vattenmätare
MultiSystem™ Energy - radiatorskåp med monterad Multi fördelare och energimätare
ThermoSystem™/ MultiSystem™ Special - passar inte standard utbudet kan vi alltid hjälpa till med speciallösningar.

REGLERING
Vår nya basenhet har en snygg svart design och senaste tekniken för både trådlös och trådbunden reglering. Vårt ordinarie trådbundna rumstermostatsortiment Easy Comfort™ (EC) har kompletterats med en termostat med golv- och luftgivare (EC GL) och en termostat med frostskydd (EC ECO). Vi lanserar även en helt ny display termostat med den senaste tekniken. Finns både för trådlös och trådbunden reglering. Den har en stilren, diskret design i vit, svart eller aluminiumkulör.

På Nordbygg kan du också ta dig en titt på vad den närmaste framtiden har att erbjuda i form av kommande reglering och teknik från Thermotech.

GOLVVÄRMEFÖRDELARE OCH SKÅP
Både golvvärmefördelare och Integral har fått en ny, fräsch profil, nya handrattar och ställdon. I övrigt är de utrustade på samma sätt som föregångarna.

Det nya fördelarskåpet ger en läckagesäker och attraktiv golvvärmeinstallation. Den modulära konstruktionen möjliggör en flexibel montering. Skåpet kan beställas monterat och klart för installation eller som delar för montering allt eftersom installationen fortskrider. Skåpets rygg och sidor består av galvaniserad plåt som ger stabilitet. I plåtryggen finns även utskurna handtag som underlättar förflyttning av skåpet. Ryggen är förberedd för infästning på vägg, armeringsjärn eller takjärn under installationstiden. I skåpsidorna finns förstansade hål för matarledningsrör när matningen till golvvärmefördelaren kommer från sidan. I botten av skåpet monteras en rörfixtur i plast som fixerar rören vid installation och fungerar som läckageindikering.

SHUNT TMIX® XS OCH ELPATRON 350W
Shunt TMix® XS är en mycket kostnadseffektiv shunt för de små ytorna. Den är anpassad för inkoppling av en golvvärmeslinga i dimension 12, 16, 17 eller 20 mm, eller upp till 4 slingor med 8 mm golvvärmerör.

Shunten har automatisk omställning till sommar/vinter-temperatur och kan enkelt utrustas med 350W elpatron för komfortvärme när ordinarie värmekälla är avstängd (max 12 m2 med 29W/m2). Elpatronen har en inbyggd termostat som ger ca 25°C på golvet. TMix® XS med elpatron kan även användas för uppvärmning av ytor upp till 7 m2 (50 W/m2).