Thermotech växer och nyanställer över hela landet

Thermotech Scandinavia AB, som levererar skräddarsydda system för vattenburen golvvärme och vattendistribution, har fabrik i Sollefteå och sju regionkontor över landet. 2016 var ett starkt år för Thermotech och omsättningen landade på 158 MSEK, vilket innebär en ökning på drygt 15 procent jämfört med året innan. På flera orter har nya medarbetare rekryterats för att stärka företaget inför framtiden och ytterligare rekryteringar är planerade.

- ”Byggkonjunkturen har varit god en tid vilket förstås bidrar till vår ökning, men vi har även tagit marknadsandelar på en växande marknad”, berättar Malin Malmenström, nytillträdd VD på Thermotech Scandinavia AB.

- ”Eftersom vi säljer våra produkter för golvvärme och tappvatten utan mellanhänder kan vi komplettera med tjänster och service som är relevanta för våra kunder. Det är vår styrka och nisch, och den ska vi bygga vidare på. Vi ska kunna nå 175 MSEK i omsättning nästa år och ha en lönsamhet på tio procent”, fortsätter Malin Malmenström.

Thomas Gustafsson förstärker sedan 9 januari säljorganisationen som Regional försäljningschef Syd. Thomas kommer att stötta och utveckla våra engagerade säljteam i södra Sverige. Han har under de senaste sex åren arbetat på Grohe Water Technology varav de sista åren som Projektchef med ansvar för all B2B-projektförsäljning i Sverige.

I region Norra Norrland är Martin Sacko sedan 1 december anställd som utesäljare med ansvar för Norrbotten. Martin är utbildad VVS-installatör och har under de senaste åren arbetat på Caverion i olika roller. Innan dess ägde och drev Martin en Comfortbutik i Övertorneå. Nicklas Samuelsson är fortsatt ansvarig för Västerbotten-regionen.

Under mars kommer Frida Cederholm i Umeå att övergå till nya spännande arbetsuppgifter på Thermotechs produktavdelning. Som ersättare för henne har vi rekryterat Mats Fransson som kommer att överta hennes roll som innesäljare och projektör för region Norra Norrland. Mats kommer närmast från PostNord och började hos oss den 9 januari.

I region Väst började Magnus Bodén som utesäljare den 10 november. Magnus kommer att ansvara för bearbetning av Göteborg med omnejd. Magnus har arbetat med VVS-produkter sedan 2001 både i butik och som utesäljare. Han har under de senaste åren arbetat på Ahlsell AB, John Fredrik AB och nu senast på Enwa Water Technology. Våra medarbetare i Vårgårda fortsätter som vanligt.

På regionkontoret i Örebro finns sedan december Axel Gustafsson som Lagersäljare. Axel kommer att ansvara för butik, lager och ge service till butikskunderna. Och på regionkontoret i Norrtälje har Lars Eriksson anställts som projektör.

På fabriken i Sollefteå, där Thermotech har sitt huvudlager och tillverkning, har Robin Frölander, Peter Sporrong, Ulf Lundin och Peter Hellström anställts och förstärker lager och plock. Linda Tallberg-Sjögren började på lagret i Sollefteå i augusti 2016och kommer fr o m april att övergå på heltid till en tjänst som teknisk innesäljare. Linda har studerat till Byggproduktionsledare via Yrkeshögskolan Höga Kusten.

På vårt dotterbolag i Finland har Ted Blomqvist anställts som Innesäljare och Klas Lindqvist som Lagersäljare.