​Winery Red – ett italienskt vin från Solna

I september förra året kom den första leveransen druvor från Toscana till The Winery Hotel. Nu är vinet klart för lansering på den svenska marknaden.

– Det är roligt att kunna erbjuda fler personer möjligheten att smaka vårt vin, säger Mats Ruhne som gör vin på vingården Terreno i Toscana samt är en av delägarna i The Winery Hotel.

Winery Red är ett vin med ett särskilt kontrastrikt ursprung – från de soliga toscanska kullarna till den stilrena och urbana miljön på The Winery Hotel.

– Ur den här erfarenheten skapas en alldeles särskild balans – en industriell elegans. Att göra vin är som en trolldom, fortsätter Mats Ruhne som menar att vinmakeri snarare är en konstart än en vetenskap.

Winery Red finns från och med den 1 september 2017 på Systembolaget i Mall of Scandinavia samt att beställa.

Winery Red blend #3

Artnr: 31853

Pris: 179 kr

The Winery Hotel är Sveriges första och världens nordligaste urban winery.

För mer information, intervjuer samt högupplösta bilder kontakta:

Sarah Djerf

sarah.djerf@thewineryhotel.se

• Evenemang

The Winery Hotel öppnade i januari 2016 vid Stockholms norra infart och är ett helt nytt sätt att bo, njuta och mötas med vinet i fokus. Hotellet är det enda i sitt slag i världen, där man kombinerar urban vinframställning med ett modernt boutiquehotell, och i hotellets lobby finns stoltheten, huset egets vineri. The Winery Hotel ägs gemensamt av familjen Söder, med gedigen hotellbakgrund, och familjen Ruhne vars vinkunskap genomsyrar hotellet.

Tamara Sundstedt

Presskontakt Marknadschef +46 (0)70 777 08 44