Sveriges snabbaste man klar för Thoren Track&Field

En av Sveriges snabbaste sprinters kommer springa för Thoren Track&Field.

24-årige sprintern O´Dain Rose har gjort klart med den nystartade klubben.

- Det ska bli oerhört inspirerande att träna och tävla för klubben och hela den organisation som står bakom det här projektet, konstaterar Umeåsonen.

Bakom satsningen står ThorenGruppen och ägaren Raja Thorén som redan 2005 etablerade sin innebandysatsning med Team ThorenGruppen som numera spela i Svenska Superligan.

För tre år sedan, 2013, startades en fotbollssatsning i Umeå och nu kan vi även addera friidrotten till ThorenGruppens sportfamilj.

Thoren Track&Field startade i höstas och har redan nu 200 medlemmar i klubben och har bland annat några av Sveriges bästa friidrottare i sitt "stall" med bland annat sprintern Fanny Runheim, spjutkastarna Jiannis Smalios och Theodor Thor.

Nu kommer också O´Dain Rose med fyra (!) SM-guld på meritlistan ingå i teamet och han är entusiastisk och fylld av energi inför klubbytet.

- Det här blev en helhetslösning som inte gick att tacka nej till. Jag får en ordentlig satsning i ryggen och en chans att etablera en civil karriär. Jag är glad och tacksam över att jag äntligen fått den här möjligheten, säger han.

- Jag och hela vårt företag brinner för att se ungdomar utvecklas, både i samhället och inom idrotten. Det är svårt att inte bli hänförd. Idrotten gör skillnad i samhället, därför känns det extra kul att en ambassadör och viktig förebild som O´Dain valt att springa för oss, säger Raja Thorén.

Vid frågor, kontakta O´Dain Rose: 070-6200499

ThorenGruppen AB är ett norrländskt familjeägt utvecklingsföretag med stort samhällsengagemang. Företaget grundades 1999 och har expanderat varje år. Idag är vi över 1 500 medarbetare och driver bland annat gymnasieskolor, för- grundskolor och SFI- och vuxenutbildning från Arvidsjaur i norr till Malmö i söder.